Bonden Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hei! Eg trenger hjelp til å splitte ei alt for stor videofil eg har (eventuelt andre løsninger som lar meg jobbe med filmen i Premiere). Har ei mp4-fil på 400 gb som pc-en min ikkje takler å importere til Adobe Premiere Pro (nyeste). Den er for stor. Har prøvd på en enda kraftigere PC, den taklet det heller ikke. Den klarte riktignok å importere fila, men deretter skjedde det lite da eg prøvde å jobbe med den/spille den av inne i Premiere. (Både den bærbare og stasjonære klarer å spille av fila i VLC) Den eineste måten eg ser for meg at eg kan løse problemet på, er ved å splitte den store fila til flere mindre deler. Fins det noen gode løsninger der ute som kan hjelpe meg med dette? Eventuelt om du/dere har noen andre forslag til løsninger på problemet. Kom med de! Helsing Ole-H, aka. theguyblondi (youtube/twitter etc) Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Kan du prøve dette programmet Ellers så mener jeg at WinRar også kan gjøre det : Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Kan også anbefale Avidemux. Det som er flott med Avidemux er at den kan splitte filer UTEN å kode på nytt, så du mister ikke kvalitet. NB: Om du vil lagre til MP4 filer bør du velge Output fomat = MP4v2 Muxer. Lenke til kommentar
Bonden Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Kan også anbefale Avidemux. Det som er flott med Avidemux er at den kan splitte filer UTEN å kode på nytt, så du mister ikke kvalitet. NB: Om du vil lagre til MP4 filer bør du velge Output fomat = MP4v2 Muxer. Takk for svar, skal teste det ut Lenke til kommentar
Bonden Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Kan du prøve dette programmet Ellers så mener jeg at WinRar også kan gjøre det : Takk for svar, skal teste det ut Lenke til kommentar
LarsØ Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Tviler på WinRar vil hjelpe deg i det du ønsker. For å kunne se eller redigere den filmen må du sette den sammen igjen og da er du like langt. Premiere eller andre videoprogrammer skjønner ikke bæret av rt(x) filer. Har mer tro på Avidemux uten at jeg kjenner det programmet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Har brukt Avidemux selv til samme jobben, og det funka veldig bra. Genialt lite program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå