Zlandex Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Hei.Er en gutt på 27 år, har trent styrke aktivt 3-5 ganger i uken nå i 5 år, blitt en del større over alt. og mye mer markert, men magen enderer seg 0.Av en eller annen grunn. Har planer om å starte med en del mer kondisjon, tenker på intervall/gerilja på tredemølla.Jeg trenger noen tips til en diett som gjør at jeg går fort ned i vekt og bli enda mer markert, spesielt på magen, den buler ut. og ser oppblåst ut konstant. Folk tror jeg "presser" ut magen når jeg står helt vanlig.Jeg er slik at jeg gjerne kan spise det samme til hvert måltid og blir ikke lei, og jeg kan like godt ha det variert.Så kyllingfilet eller knekkebrød med godt sunt pålegg til hvert måltid er ingen problem.Går det ann å legge seg på en veldig lavkarbo diett, med f.eks 1 kyllingfilet og en håndfull grønnsaker til hvert måltid, eller lignende? Eller 2 knekkebrød med noe sunt, og drikke masse vann?Trenger sårt noen tips, da jeg skal til Syden om 6 uker ! Håper på tips uansett hvor ekstremt (eller ensforming og kjedelig) det er Endret 4. juni 2015 av Joakimgee Lenke til kommentar
jfisejfpa98wh4fpuiashpuigah4e Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ok, nå er det verdt å nevne at jeg ikke er noen kostholdsekspert, men har hatt mye hell med "Intermittent Fasting". Dersom du er veldig aktiv kan du gå ned masse på veldig kort tid. Dersom du er oppblåst er det viktig å unngå en del mat. Selv får jeg litt bulende mage hvis jeg spiser mye dritt - sukker, melkeprodukter, hvetemelsprodukter, og en del annet. Hold deg unna "pre-processed food". Jeg fulgte denne her ganske religiøst en periode og raste ned i vekt, men da gikk jeg også ca 1 mil hver eneste dag. Drit i lavkarbo og alt det tullet der. Det eneste dette handler om er å innta mindre energi enn du bruker. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Dette kan godt ha noe med kroppsholdningen din, og ikke bare fettprosent. Har du kanskje anterior pelvic tilt? https://healthhabits.files.wordpress.com/2008/05/anterior-pelvic-tilt2.pngSom du ser, så ser det ut som magen er blåst ut. Ellers kan det jo hende du reagerer på noe i kosten din, og får oppblåst mage? Lenke til kommentar
Zlandex Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Hm, ja det hørtes ikke så galt ut med fasting :)' Jeg har kuttet ut brød da jeg tidligere kjente jeg fikk halsbrann osv av det innimellom. Jeg tror jeg er mer lik det normale bildet mtp på holdningen min Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Du kan komme langt på seks uker, selv om du ideelt sett skulle begynt før. Dersom du har mye å gå ned, ikke bli for skuffet dersom du ikke klarer å gå ned alt før sommeren. Med liten tid og mye å gå ned har du oddsene mot deg, men du kan fortsatt få gode resultater. Jeg vil hevde at din største fiende er overdreven sultfølelse. Det er fint og sunt å faste mellom måltidene, men når du først spiser ikke pin deg selv med sultefôring. Hvis du aldri føler deg nokså mett kommer du til å mistrives og kroppen din kommer til å skrike etter mat. Med mindre du har disiplin som en munk er dette svært vanskelig å følge over lang tid, og slike dårlige opplevelser kan virke veldig demotiverende. Derfor vil jeg råde deg til å spise masse lavkalorigrønnsaker (halvparten av matvolumet) til helst alle måltider. Jeg ville også minimert bearbeidet (fullkorn heller en melprodukter f.eks) og kalorik mat med mye fett og sukker. Det kan være tøft i begynnelsen smaksmessig, men det blir bedre. En annen ting du bør gjøre er å fjerne absolutt alle fristelser fra huset. Det er en psykologisk fordel å kunne la selvdisiplinen hvile mesteparten av tida, og heller bruke den når du trener (som også vil hjelpe deg). Hvis og når du eventuelt trår feil håper jeg ikke du tenker at du er for svak eller har feilet; tenk heller at du kan ta lærdom av det og spise bedre deretter. Lenke til kommentar
Zlandex Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Dr. Chaos, jeg er 1.73 høy og veier 78, jeg er ikke "feit" spiser også sjeldent godteri og potetgull:) Skulle kanskje skrevet det i startinnlegget.Er passe trent etter 4 år med trening, har grei størrelse på musklene men vil bli mer markert og få bort magen. Men takk for tips:) Det med grønnsaker skal jeg ta til meg Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Dr. Chaos, jeg er 1.73 høy og veier 78, jeg er ikke "feit" spiser også sjeldent godteri og potetgull:) Skulle kanskje skrevet det i startinnlegget. Er passe trent etter 4 år med trening, har grei størrelse på musklene men vil bli mer markert og få bort magen. Men takk for tips:) Det med grønnsaker skal jeg ta til meg Da har du et ganske bra utgangspunkt. Dersom du er flink med kostholdet og trening kan du regne med å gå ned 0,5-1,0kg per uke. Det er selvfølgelig mulig å gå ned mer, men vanskeligere. Du risikerer også å miste noe muskelmasse, samt at det ikke er sunt å gå ned for mye på kort tid. Angående kardio er det bra du prioriterer dette. Det er mange filosofier om hvordan opplegg som er best for å gå ned fettprosent, men generelt det å være i mye aktivitet framfor stillesittende hjelper mye. Hvis du trener ganske intense og lange kardioøkter får du hevet hvileforbrenningen din en del i tida etter (afterburn). Men den beste kardioen er uansett den man faktisk gjennomfører. Lykke til! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hvis du er oppblåst bare i magen så ville jeg tatt en matintoleransetest og fulgt resultatene fra den. Høyst sannsynlig at du spiser ting kroppen reagerer på eller at noe er i ulage i fordøyelsen din. Du kan også sjekke med legen ang. dette. Synes du at du generelt fiser mye ? Lenke til kommentar
Zlandex Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg skal prøve så godt jeg kan Dr. Chaos! Takk for det:)vidor: Ja det kan godt være. Jeg trodde jeg hadde Cøliaki men jeg testet meg hos legen, og der fant de ingen ting. Jeg har ikke tatt sånn prøve med slange i halsen enda, kan jo hende det faktisk er cøliaki. Det er perioder jeg fiser en del ja. veldig mye luft i magen som regel, litt smerter innimellom også. Veldig ubehagelig. Var i sverige og kjøpte meg en Detox-kur som jeg tenkte prøve snart også, da dette kanskje kan funke Lenke til kommentar
Zlandex Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Hva synes dere om dette opplegget? 08:30 Frokost 3 kokte egg 1 Boks med makrell i tomat Vitaminer & mineraler Omega 3 Lunsj 11:00 1 kyllingfilet (100-150g? dunno) 100-200g kokt brokkoliblanding Proteinshake før trening 16:00 Middag Etter trening Proteinshake 1 kyllingfilet (100-150g? dunno) 100-200g kokt brokkoliblanding 19:00 kvelds 1 kyllingfilet (100-150g? dunno) 100-200g kokt brokkoliblanding 20:30 siste måltid 2 gulrøtter Jeg vet at dette er litt ensformig osv, men det gjør meg ingen ting. det er enkelt å tilberede for flere dager av gangen, jeg elsker kylling, og det er supersunt. Noen tanker, eller innspill? Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 17. juni 2015 Del Skrevet 17. juni 2015 Var litt i samme situasjon som deg i fjor. Sommeren kom litt raskt på, og grunnet jobb/skole rakk jeg ikke cutte på tradisjonelle måter. Ca. 10 dager før jeg skulle til sydligere strøk prøvde jeg Proteinsparende, modifisert, faste (PSMF). Gikk vel ned 4-5 kg på de dagene og ble merkbart mer markert. Må bare tilføye at dette er en snarvei som ikke varer i lang tid, er hovedsakelig mangel på karbs som gjør at du mister store mengder med væske i kroppen og etter 2 uker så var jeg tilbake til normalvekt, men om det bare er for en kort periode kan du jo prøve dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå