SHITBENDER Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Blir litt som når man feks. ser på serien dexter som omhandler en "funskjonell" psykopat, serie morder etc og faktisk "heier" på ham. Man burde jo faktisk stille seg spm ; hva og hvor er min moralske grense? Uansett hvor karismatisk det portrettet er av en morder er så er dexter det, en morder. Så uten å gå dypere i det, hva er så forbanna galt med spill som byr på samme underholdningen(?), selvsagt i en eskalert skala. Akkurat det jeg og tenkte. Men her er det jo også en forskjell. Dexter er en sosiopat som dreper fordi han må. Dexter har ikke noe destruktivt syn på verden, han har tilogmed et moralsk kompass (som er litt feilaktig). I Hatred er man en psykopat som dreper fordi han har lyst. Han hater alt og alle, hans kompass er ikke tilstede pga alle og enhver er hans fiende. Det er ikke lett å skrive en slik person, en nihilist med drapslyst, særlig likbar. Men hadde de klart det med Hatred, ville ikke folk hatet spillet enda mer enn nå? Personlig ville jeg sett et mindre actionspill, men mer rpg element. La oss tre inn i rollen, kaste om oss med hans galskap og hans hat. Være den som faller ned i elendigheten og avgrunnen sammen med "vår helt". Hvis hatred hadde oppnådd det at man stiller seg spm ; 'hva er det jeg gjør'? Så hadde de klart noe utrolig. De som allerede hadde satt seg på bakbeina ang dette spillet ville nok hylt enda høyere om hvilken avsmak det ga er jeg redd. Selv om det bare er underholdning. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hvis hatred hadde oppnådd det at man stiller seg spm ; 'hva er det jeg gjør'? Så hadde de klart noe utrolig. De som allerede hadde satt seg på bakbeina ang dette spillet ville nok hylt enda høyere om hvilken avsmak det ga er jeg redd. Selv om det bare er underholdning. Helt sant det, jeg mistenker at folk slik som anmelder (jeg bare spekulerer) hadde slaktet det enda hardere da. Men nei, jeg tror det hadde vært utrolig. Å skape et spill som ikke direkte glorifiserer volden og hatet, men som får spilleren til å til slutt være den pågående makten. Fy faen, ser det for meg. I begynnelsen er vi med som passasjer i et ondt og sadistisk sinn, men etterhvert tar vi over mer og mer av spakene og pga stemningen, personligheten til "helten" og settingene som er satt så velger vi stadig å gå dypere inn i galskapen. Til slutt er det spilleren som driver hatet og elendigheten videre, og da ender det med at vi sitter der med et "hva faen er det jeg har gjort..." Oh for et vakkert spark i ansiktet det spillet kunne vært. Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Omtrent like sjokkerende som Postal. Dvs ikke. Men den verste forbrytelsen er at det virker som et dårlig spill. Lenke til kommentar
SHITBENDER Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Hvis hatred hadde oppnådd det at man stiller seg spm ; 'hva er det jeg gjør'? Så hadde de klart noe utrolig. De som allerede hadde satt seg på bakbeina ang dette spillet ville nok hylt enda høyere om hvilken avsmak det ga er jeg redd. Selv om det bare er underholdning.Helt sant det, jeg mistenker at folk slik som anmelder (jeg bare spekulerer) hadde slaktet det enda hardere da. Men nei, jeg tror det hadde vært utrolig. Å skape et spill som ikke direkte glorifiserer volden og hatet, men som får spilleren til å til slutt være den pågående makten. Fy faen, ser det for meg. I begynnelsen er vi med som passasjer i et ondt og sadistisk sinn, men etterhvert tar vi over mer og mer av spakene og pga stemningen, personligheten til "helten" og settingene som er satt så velger vi stadig å gå dypere inn i galskapen. Til slutt er det spilleren som driver hatet og elendigheten videre, og da ender det med at vi sitter der med et "hva faen er det jeg har gjort..." Oh for et vakkert spark i ansiktet det spillet kunne vært. Er helt enig med deg. Det ville vært en opplevelse uten like. Desverre ble det ikke så. Det sagt, jeg liker at utviklerne tøyde grensen og bevegde seg ut på "farlig farvann" med en slik setting i tankene. Med all hypen rundt hatred ble nok forventningene for dem (meg selv inklu.) som kanskje forventet en dypere setting\gameplay noe skuffet av hvor lite det egentlig skiller seg ut. Staryen var morro og så ble det copy paste etter 30 min. Lenke til kommentar
Soppkoker Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Kjøpte det lørdags formiddag og gledet meg til å tilfredsstille mitt indre misantropiske menneskesyn. Spilte igjennom et par brett fram til middag... Ikke rørt det siden. Morsomt i ca 10minutter. Lenke til kommentar
Stresset_Faen Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Er helt enig med deg. Det ville vært en opplevelse uten like. Desverre ble det ikke så. Det sagt, jeg liker at utviklerne tøyde grensen og bevegde seg ut på "farlig farvann" med en slik setting i tankene. Med all hypen rundt hatred ble nok forventningene for dem (meg selv inklu.) som kanskje forventet en dypere setting\gameplay noe skuffet av hvor lite det egentlig skiller seg ut. Staryen var morro og så ble det copy paste etter 30 min. Akkurat. Jeg og forventet mye mer. Men jeg velger å se på dette spillet som noe veldig positivt. Det velger å utfordre menneskers moralske syn og forsøker å spille på dette. Jo flere moralske gremmende valg man må ta, jo hardere et spill er på din psyke jo bedre. Lenke til kommentar
Soppkoker Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg er glad Steam bestemte seg for å ordne så du kunne få tilbake pengene på spill som er kjøpt gjennom dem for dette var bortkastet for min del, gledet meg lenge å så frem til dette spillet men det var så utrolig kjedelig, hadde forferdelig kontroller og "ikke se hvor eller hva du skyter på" Fikk du pengene tilbake? Hvordan foregikk det? Har ikke fått det enda, trykket på den reklame tingen som altid hopper opp da du starter Steam, der sto det litt om å få tilbake pengene å da jeg trykket på den fikk jeg velge mellom alle spillene jeg hadde installert om hvem jeg ville ha pengene tilbake fra. Litt merkelig da et krav er at når du vil ha tilbake pengene må det være på et spill som er kjøpt innen to uker og du må ha spilt i under 2 timer. Men jeg fylte ut alt av informasjon de trengte, du kan velge mellom å få pengene tilbake som store credit eller på din paypal, fikk en epost om at de hadde mottatt min request å jeg skulle få svar snart, det er 3 dager siden men har ikke hørt noe enda. https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=5999-WCVM-3883 "The above Valve Store policy does not apply to games purchased via Steam. For more information, please see the Steam Refund Policy." Steam refunderer ikke spill som er kjøpt. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Det der gjelder gjenstander kjøpt i Valve Store, de har andre regler for refunds av spill, derfor gjelder ikke de reglene du linker til. Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Jeg fikk endelig svar, i Valve wallet står det nå 140kr pending så jeg får ikke brukt dem enda men de skulle være i Steam wallet i løpet av en uke, gikk ganske smertefritt må jeg si Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Flotters, så når de kommer i Valve Wallet kan du kjøre de videre tilbake til kontoen/kortet du betalte fra? Hvis det fungerer så greit vil nok jeg også kjøpe litt spill igjen. Endret 9. juni 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
forbjok Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Lite overraskende egentlig. Det høres ut som en total ripoff av det originale Postal fra 1997. Kommer sikkert til å prøve det en eller annen gang hvis det dukker opp på billigsalg på Steam, men inntil da tror jeg at jeg klarer meg uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå