Gå til innhold

[Løst] Da er det på tide med nytt hovedkort: Z97-DELUXE/USB 3.1 eller ASUS Z97-A/USB 3.1

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, siden hovedkortet jeg har nå begynner på bli ustabilt, sliter å starte windows.

Og maskinen henger seg oftere, prøvd å resette bios uten det løser problemet så da er det bare å kjøpe ny cpu/hovedkort siden det er umulig å få tak i LGA 1155 lengere. Har bytte SSD så windows installerte jeg i går.

Har nå i7 2600k + Asus P8Z68-V LE

Men det jeg lurer på:

Krav:

• Må takle Windows 7/8.1 windows 10 med drivere eller plug and play
  • Ønsker USB kontroller (USB 3) som minst klarer 400 MB/s MSI Z87I Gaming AC, Socket-1150 klarer dette fint gjennom 20 pins USB 3 utgangen og baksiden.
  • Intel nettverkkort (Gjerne støtte for Tearing 2 gigabit/s) som virker.
  • Fint om det støtter på maks hastighet: Samsung SM951 SSD, PCIe M.2 512GB 1950/1500MB/s - 512 GB bulk da jeg vurder å bruke den som systemharddisk i windows 7.
  • Nå vet jeg ikke hvordan bios er sammenlignet med P8Z68-V LE hvis OSX snow leopard funger på dette, så vil det størst sansynlig fungere på hovedkortet over?
  • Bør kunne overklokkes over lengere tid uten å bli ustabil, Asus P8Z68-V LE kom til kort der, den overklokker seg selv ustabil og går ikke ann å resette bios før den klokker seg igjen. Prøv flere ganger å ta ut biosbatteriet, men helper lite må bare stille klokken og fremdeles er maskinen ustabil.

Er uaktuelt med LGA 2011 her, siden ønsker en maskin som kan fint brukes om sommeren uten å bli så varm.

Vet noen begge hovedkort takler Samsung 850 EVO 500GB SSD SATA6.0Gbps, 3d V-nand 32 layer,MGX ctrl, 540/520 mb/s R/W på maks hastighet?

Beste jeg fikk på det gamle hovedkortet er rundt 500 MB/S i crystal diskmark.

Så da burde det være mulig å få litt raskere gjennom sata express.

Bør jeg vente til broadwell (LGA 1151) eller tror dere er lite nytt der, bortsett fra 10% raskere en i5 4690k og muligens kanskje flere usb 3.1 porter?

Fant denne: http://www.pcgamer.com/next-gen-z170-intel-skylake-motherboards-going-on-sale-in-august/ det er ikke så lenge til, så hvis jeg viste denne ville blitt mye bedre ville jeg ventet, men hvis cpu ikke kommer før lengere en 2 månder hjelper dette lite.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har vært borti

Windows 7: Error (0x80300024)

Veldig rart at windows 7 ikke kan installere drivere fordi jeg har OSX på en annen harddisk?

Problemer med windows 8.1 også, "Vi kunne ikke opprette en ny partisjon eller finne eksterende partisjon. se loggfilene for installasjonen for mere informasjon.

Harddiskene dukker opp i bios ser ikke ut som sata kabelene er problemet.

Har noen tips? Dårlig bios eller funger det dårlig med OSX?

Tviler m.2 er særlig bedre da den er nyere, får kun startet windows 10 preview men får ikke installert alle drivere.

Så håper noen kommer med et svar ellers blir det åpenkjøp så det skriker etter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Rart ingen har peiling, ut fra hva jeg finner er jeg kun fornøyd med sata kontrollerene 550 MB/S lesehastighet på Samsung 850 evo og corsair nautron  250 GB er ikke dårlig.

Men usb 3.1 kontrolleren og 3 gjør det verfall dårlig i windows 7 med driverne installert.

Får ikke m.2 utvidelsekortet til å virke i det heletatt, funger kun med pci-e til m.2 adapter, er hovedkortet feil med eller må dette aktiveres i bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...