Cronius Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg vet man kan mounte flere plasser/mapper til en mappe, men det jeg ønsker er å mounte to forskjellige mapper til en mappe samtidig, slik at filene fra begge mappene er tilgjengelig samtidig i samme mappe. Eksempel: # ls /mnt/mappe1 fil1 fil2 fil3 fil4 # ls /mnt/mappe2 fil5 fil6 fil7 fil8 # mount --bind /mnt/mappe1 /mnt/tom # mount --bind /mnt/mappe2 /mnt/tom # ls /mnt/tom fil1 fil2 fil3 fil4 fil5 fil6 fil7 fil8 Er det mulig..? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Nå skal jeg ikke si noe helt bestemt, men jeg vil ganske sikkert tro det er umulig medmindre man bruker for eksempel RAID. Jeg har tenkt litt på det selv, det hadde vært sabla kjekt, men det er umulig. For det første så vil ikke maskinen vite hvor den skal skrive dataene og for det andre så er det helt sikkert flere grunner. den måtte i så tilfelle blitt mountet readonly, men det du beskriver vil bare legge mappe2 "over" mappe1 Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Så vidt jeg vet er ikke dette mulig. Det hadde jo fort blitt problemer dersom du hadde hatt to filer med samme filnavn i de forskjellige plassene/mappene. Det du derimot kan gjøre er å symlinke alle filene i de to forskjellige mappene i en egen mappe. F.eks slik: cd /mnt/mappe1 find . -exec ln -s /mnt/mappe1/{} /mnt/begge/{} \; cd /mnt/mappe2 find . -exec ln -s /mnt/mappe2/{} /mnt/begge/{} \; Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Okay, symlinker hørtes ut som en fungerende løsning, om ikke annet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 men da må du jo kjøre scriptet hver gang du har lakt noe nytt i mappen. med mindre du bare har mapper der, og de aldri endres Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du må vel nesten borti en raid 0 løsning. Men da kan du ikke mounte dem separat etter på .. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 men da må du jo kjøre scriptet hver gang du har lakt noe nytt i mappen.med mindre du bare har mapper der, og de aldri endres Det enkleste ville vært å legge skriptet til cron og så oppdatere det en gang i timen e.l. Dette forutsetter så klart at dette er mapper uten alt for stor aktivitet. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vel, skyt meg... Men jeg har sett et prosjekt som gjør dette, du må rekompilere kjerna da, men det skulle gå.. Det som er litt dumt er at jeg ikke husker hvor jeg leste det men jeg TROR det var i Changelog'en til 2.6 eller noe i den duren.. Dette skulle blant annet la deg "skrive" til CD'er selv om de var skrivebeskyttet.. Ganske hendig -- Problemet snakket om tidligere: Vel.. Kernelen kan jo bare starte med å skrive til den partisjonen som ble mountet først, er den full e.l. så tar den bare den neste, og skriver til den. - Først må den imidlertid sjekke om det er plass nok på disken osv og at den ikke skriver 50% på den ene disken og 50% på den andre Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 software raid høres det ut som Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 men da må du jo kjøre scriptet hver gang du har lakt noe nytt i mappen.med mindre du bare har mapper der, og de aldri endres Jada, det er helt klart ikke en optimal løsning, men til mitt formål fungerer det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå