hjalle Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hvor kan jeg få tak i ghost Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Heisann. Norton Ghost får du tak i hos Symantec. http://www.norton.com Let rundt så finner du det. Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Det er ganske lett egentelig. Du skriver bare Norton ghost under search software. Enkelt og greit BobboZ Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hvordan virker dette programmet egentlig. Kan en lage image av en hel harddisk når maskinen er på topp og så legge denne inn igjen etter formatert harddisk ellerno? Tar image fila like mye plass som harddisken eller hva. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Quote: On 2002-02-23 03:37, Stonescream skrev:Hvordan virker dette programmet egentlig.Kan en lage image av en hel harddisk når maskinen er på topp og så legge denne inn igjen etter formatert harddisk ellerno?Tar image fila like mye plass som harddisken eller hva. Ja, jeg pleier å installere Win2000 med drivere for digitalkamera osv. (drivertyper som ikke kommer i ny versjon hele tiden). Deretter legger jeg drivere som ofte kommer i ny versjon på skrivebordet (vil jo ikke ha det installert, i tilfelle det har kommet ny versjon på www). Du trenger IKKE formatere for å gjenopprette en image. Den overskriver bare alt som er på partisjonen. Image fila kan komprimeres i ulik grad. Jeg tror du ville greid å få en 1300MB partisjon ned i 700mb med komprimering, slik at du kan ha image på en brent cd. (jeg håper dette ikke bryter med pkt. 5 under retningslinjene for dette forumet :razz:) Image fila mi er rundt 3GB pga svære programmer som Photoshop, Premiere, Office XP, et par digre spill osv. Det er ikke noe problem for meg å ha den på HD, med dagens HD størrelser (80-120GB er jo svært vanlig nå). Lykke til med din image mekking :smile: Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Du må ikke ha den på 700 mb får og ha den på den cd Du kan faktisk brenne ut ghosten i dos og da spør ghost programmet om den skal kopiere ghost disken over på cden så og så sjekker ghost programmet hvor mangen CD-er du må ha og neste gang du skal ghoste så er det bare til og putte i cd 1 og så cd 2 osv i løpet av et par minuter har du PC-en opp og gå igjen og vist du har en ghost på PC-en og du skulle hatt noe der er det bare til og bruke ghost programmet sin eksplorer til og åpne den filen VIL MED ANDRE ORD SI DET ER ET KANON BRA PROGRAM Hilsen Mumiene [ Denne Melding var redigert av: Mumiene på 2002-02-25 00:40 ] Lenke til kommentar
shahin Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 00:38, Mumiene skrev:...og vist du har en ghost på PC-en og du skulle hatt noe der er det bare til og bruke ghost programmet sin eksplorer til og åpne den filen Ah, glemte å nevne det. Det er derfor jeg har masse drivere på desktop'en når jeg tar image. Da kan jeg gå inn og bytte driver til skjermkort (installasjonsfila) f.eks. når denne kommer i ny versjon. Imagen har derfor nyeste drivere til all min hardware, kjempepraktisk. Alle vet at det tar 3min å opprette en partisjon fra image, det som tar tid er jo å bruke 2 timer på å downloade 30 drivere :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå