GeneralZod Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei! Har lurt på noe en stund som jeg ikke helt skjønner, og håper noen med peiling kan forklare meg det. Har sett på youtube osv om en del drag race og blandt annet Nissan GTR med 1500 hester som går som uvær! Det jeg lurer på er at hvordan er det mulig for folk å gjøre sånt i en egen "garasje" når dem ikke engang klarer det hos Bugatti,Ferari,Mclaren,Porsche, Nissan osv?Bugatti og SCC aero osv har en topp hastighet på rundt 420 kmt om jeg ikke tar feil! Sikkert ett dumt spørsmål, men..har ikke skjønt greia når du har store bilprodusenter som porsche,bugatti,mclaren,koenigsegg osv som produserer biler som er ment for å sette nye rekorder, også kommer det en gtr eller golf som er trimma hjemme i en garasje hos en random fyr og drar møkka av dem Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Det er nok ikke så enkelt som det høres ut til. De bruker mye tid og penger og ofte er det mange kompromisser på gang. Det er ikke bare å sette inn en chip og skru fast en turbo og plutselig har du 1500HK i stedet for 280HK. Så kommer ting som effektkurve, nøyaktighet på dyno, oppsett av understell etc. "Garasjetrimmere" tror jeg også ikke tar hensyn til utslippskrav. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Derfor man kjører wankel, så slipper man unna slikt tull som utslipp Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ja jøss. http://jalopnik.com/5921410/the-last-mazda-wankel-engine-has-been-built The down side is that Wankels are always a bit more fuel-gluttonous than a piston engine, and almost always have dirtier exhaust. Poor fuel economy and more polluting are pretty much the only strikes you need against you in our modern age, so the mainstream Wankel is going away. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Bra at du har satt deg inn i det.. not... Har aldri sagt at det er nye wankelmotorer ute, har jeg? Jeg sa de er bra for trimming på mer enn bare å være villige til det, i Norge er de unnlatt avgassmåling på EU også. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Garasjetrimmere slipper vel også å ta hensyn til motorhavari, pga at det er tatt ut for mye hester av motoren. Med påfølgende krav om fra eierne om ny motor m.m. fra produsenten. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Rekorden du snakker om gjelder vel for serieproduserte biler. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 De bilmerkene du lister opp vil fint klare å bygge tilsvarende biler som det mannen i garasjen gjør. De sitter med tilgang til kunnskapen, verktøyet og teknologien til å klare dette. Grunnen til at de ikke gjør det er veldig enkel. De merkene du lister opp bygger serieproduserte biler som de ønsker å selge. Skal man da ha en 1500hk GTR i sortimentet sitt må man kunne påse det at motoren ikke svikter ofte. Helst skal den aldri svikte så lenge bilen er under garanti. En annen årsak er at for å få til å bygge en 1500hk GTR så blir kostnadene vesentlig mye høyere og da har man plutselig færre som kan/vil ta seg råd til bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå