Gå til innhold

Farmasitråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! 

Jeg søkte i fjor og fikk tilbud fra UiB (takket nei), men jeg hadde følgende fagkombinasjoner (av valgfag): 

- Kjemi 1+2

- Biologi 1+2

- Fysikk 1

- Matematikk R1

- Politikk og menneskerettigheter (Vg3)

Forøvrig kan jeg dessverre ikke så mye om studiet, men UiB virket mer eller mindre perfekt da jeg bor i Bergen. Søkte bare for å søke, da jeg studerer medisin i utlandet. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også søkt farmasi! Har i grunn søkt farmasi de fleste stedene, men håper på å komme inn i Oslo. Hvor har du søkt? Håper selv på å komme inn. Har lest at det er en økning på over 30% søkere. Håper derfor ikke at snittet øker ekstremt. Har en grei margin fra fjoråret, men jeg vet ikke hvor mye en økning på 30% kan påvirke snittet... Jeg har hatt kjemi 1+2, biologi 1+2, matte R1, Fysikk 1 og politikk og menneskerettigheter. Farmasi studiet tar utgangspunkt i mye kjemi og en del biologi, så vidt jeg har forstått. Hvor mye matte og fysikk man trenger vet jeg ikke. Regner med at det er generell regning innenfor kjemi med mol osv. 

Lenke til kommentar

Hei, jeg har søkt farmasi til høsten og håper på å komme inn! Jeg har prøvd å lese litt rundt på nett, men har vansker med å finne informasjon generelt om pensum første semester. Er det noen som har studert eller studerer farmasi som kan informere litt? Forøvrig vil jeg gjerne høre fra andre som også har søkt, hvilke fagkombinasjoner har dere fra vgs og hvilket universitet/høgskole tar du sikte på å studere ved??

Johanna

Vanskelig å svare når du ikke sier om du har søkt bachelor eller master, de ulike universitetene har også forskjellig oppbygning.

Ved universitet i oslo består første semester av mye tung, basal kjemi og lab. Andre semester har mer biologi, her blir det også mer rettet inn mot legemidler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...