Gå til innhold

ny jobb - arbeidskontrakt

Anbefalte innlegg

Hei,

For litt over to uker siden ble jeg innkalt på jobb intervju. Jeg ble tilbudt jobben og noen dager senere møtte opp på opplæring. På intervjuet ble jeg fortalt jeg ville få fulltids fast stilling og jobber vakter på ca. 9 timer, 5 dager i uka. 

1) Jeg hadde 2 dager med opplæring før jeg ble satt opp på faste vakter på vaktlista for denne uka

2) Jeg ringte arbeidsgiver dagen etter intervjuet (før jeg takket ja til jobben) og ble fortalt at det var timelønnet arbeid

3) Jeg har mye erfaring fra før i denne industrien og ble fortalt at timelønna mi vil ligge på ca 160 kr pga min bred erfaring

4) Denne uka har vaktene mine (på 9 timer) blitt redusert til ca 5 timer siden det var ikke behov for flere ansatte på jobb da kapasiteten var lav, i tillegg ble den ene vakten min kansellert pga dårlig vær.

5) Jeg har IKKE fått noe arbeidskontrakt ennå jeg har jobbet nå 4 dager allerede (dette inkl. opplærings dagene mine)

6) Skattekortet mitt har ikke blitt innhentet av arbeidsgiver ennå (selvom lønn skal kjøres den 5.) og da jeg sendte en melding om konto nr mitt og at skattekortet ligger klart fikk jeg ikke noe svar. 

Jeg er litt nervøs nå for at ting ikke er "som de skal" iht arbeidsmiljøloven med denne arbeidsplassen, og lurer da på mine rettigheter? 

Jeg skjønner ut ifra arbeidsmiljøloven at man MÅ ha arbeidskontrakt, og at en prøveperiode på avtales skriftlig (har ikke fått noe beskjed om evt prøvetid verken skriftlig eller muntlig). Alt ang jobben og ansettelse har foregått muntlig - gir dette noe form for trygghet i en sånn situasjon?

Er litt usikker på videre fremgangsmåte? Noen råd der ute? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...