Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Mottatt regning for noe som ikke er bestilt


KatrinaS

Anbefalte innlegg

Hei, min kjæreste har nettopp mottatt regning fra russeservice. Hun er født i 96 og har aldri vært eller hatt planer om å bli russ. Så nå i posten regning på russekort, adressert til henne. Og det var med purring og hun har aldri mottatt noe tidligere. Heller ikke disse russekortene de påstår at hun har bestilt.

 

Hvorfor skjedde dette? Hun skal ringe dem i morgen og høre, og evt anmelde dersom de nekter for å ha gjort en feil for hun skal ikke betale noe hun ikke har bestilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ho er i alle fall i rette alderen.

 

Uansett dersom det fyrste ho høyrer frå selskapet er ei purring så vil eg anta at det er nokon andre med same navn som har bestilt og mottat varen og orginalfakturaen, og at russeservice no prøver alternative adresser som dei finn når dei søker på navnet til kunden.

 

Dei anaste dere treng å gjere er å kontakte selskapet for å informere om feilen. Det blir ikkje nødvendig å anmelde nokon. Dersom selskapet fortsatt meiner dere skal betale og sender det vidare til inkasso så treng dere berre å melde frå til inkassoselskapet om at avtalen er omtvista.

Lenke til kommentar

Ho er i alle fall i rette alderen.

 

Uansett dersom det fyrste ho høyrer frå selskapet er ei purring så vil eg anta at det er nokon andre med same navn som har bestilt og mottat varen og orginalfakturaen, og at russeservice no prøver alternative adresser som dei finn når dei søker på navnet til kunden.

 

Dei anaste dere treng å gjere er å kontakte selskapet for å informere om feilen. Det blir ikkje nødvendig å anmelde nokon. Dersom selskapet fortsatt meiner dere skal betale og sender det vidare til inkasso så treng dere berre å melde frå til inkassoselskapet om at avtalen er omtvista.

Ja, det var det jeg tenkte på. Så vi må få ordna opp i dette her. Tar kontakt i morgen og hører hva de har og si :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...