Mr.M Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 – Får se hvor modige Norge er http://www.dagsavisen.no/innenriks/f%C3%A5r-se-hvor-modige-norge-er-1.363222 Men er det trygt for Snowden å komme hit? Eller har justisminister Anders Anundsen kanskje allerede gitt CIA grønt lys til å ligge i bakhold i et slikt scenario? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Drt skjer ikke at han får norn garantier. Politikerne vår er altfor feige til det. Storebror USA kunne jo blitt sint! 2 Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 – Vårt syn på Snowden har ikke endret seg: Snowden er siktet for å ha lekket hemmeligstemplet informasjon og han straffeforfølges i USA. Han oppfordres til straks å returnere til USA, der kommer han i en eventuell strafforfølgning til å innrømmes den rett som alle har til rettferdig rettergang, skriver ambassadøren. Snowden har sjølv forklart at viss han hadde blitt stilt for amerikansk rett, ville det framleis ha vore strengt ulovlig å nemne klassifisert informasjon i rettsaka. Dette betyr mellom anna at han kunne ikkje ha argumentert foran ein jury kvifor NSA si overvåkning var uetisk, og kvifor han gjorde det han gjorde. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Må ikke spørsmålet om utlevering behandles i en domstol? Jeg ser ikke for meg at regjeringen har det siste ordet her, selv om Solhjell liker å vinkle det slik når han selv ikke sitter i den. Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Om jeg satt i regjering ville jeg følt meg pliktig til å handle slik at Norge får et best mulig utgangspunkt for fremtiden. At SV samler sympati med ansvarsløs politikk i kronikkene sine er hykleri. Bare for gi en litt annen vinkling av saken. Snowden kommer selvfølgelig ikke til Norge da det setter Norge i en veldig kinkig situasjon og vil bare skape unødig risiko for han. EDIT: Skriveleif. Endret 4. juni 2015 av Haakon1 3 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Om jeg satt i regjering ville jeg vist hvem som var herre i eget hus. Det mest verdifulle vi har er respekt, uten det er vi ingen ting. Jeg ville mottatt Dalai Lama i fjor, og Snowden ville jeg tilbudt statsborgerskap. Norske myndigheter kan være beinharde mot egne innbyggere og mot andre, når det er uten risiko for myndighetene. Men myndighetene våre er samtidig redde for å tråkke stormakter på tærne. Jeg gremmes. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Er ikke redde for å tråkke Russland på tærne. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Er ikke redde for å tråkke Russland på tærne. Norge er vel enda reddere får å gjøre USA fly forbanna ? Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Om jeg satt i regjering ville jeg vist hvem som var herre i eget hus. Det mest verdifulle vi har er respekt, uten det er vi ingen ting. Da er vi i såfall uenig. Jeg synes likevel at det Edward Snowden har gjort er veldig bra, men jeg skjønner godt at ministater (i forhold til USA) som har et godt forhold til USA velger å drite i han. 1 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Israel er enda mer avhengige av USA, men de tør ydmyke USA når de mener det er riktig. Ingen respekterer noen som ikke tør stå opp for det de mener. Hva tror dere USA ville ha gjort hvis saken var omvendt og Snowden var en norsk varsler? USA ville gjort det de mente var riktig, og det samme må Norge gjøre. Norge mister ikke bare respekt utad, staten mister respekt innad også. Hvis vi har så lite stolthet burde vi kanskje vært i union med en av våre naboer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå