Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ingen signal på skjerm etter nytt grafikkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd både DVI og VGA output fra det integrerte skjermkortet?

(Kanskje "noe" skjedde mens det eksterne skjermkortet satt i, og nå sendes det bare bilde ut på den utgangen som du ikke bruker?)

Jeg tenkte på muligheten for at PC'ens 300W Power Supply kanskje ble i minste laget (og at noe kunne ha feilet der), men det ser jo ut som om det kortet ikke trekker så enormt mye: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-750-ti-review,3750-21.html

En annen ting som kan prøves: et annet PCIe-skjermkort som man vet virker. [Men det kan jo knekke kortet, så ...]

Lenke til kommentar

Har du prøvd både DVI og VGA output fra det integrerte skjermkortet?

(Kanskje "noe" skjedde mens det eksterne skjermkortet satt i, og nå sendes det bare bilde ut på den utgangen som du ikke bruker?)

Jeg tenkte på muligheten for at PC'ens 300W Power Supply kanskje ble i minste laget (og at noe kunne ha feilet der), men det ser jo ut som om det kortet ikke trekker så enormt mye: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-750-ti-review,3750-21.html

En annen ting som kan prøves: et annet PCIe-skjermkort som man vet virker. [Men det kan jo knekke kortet, så ...]

ja jeg har prøvd både dvi og vga fra det integrerte kortet, jeg hadde faktisk glemt å si at jeg har ikke den orginale psu men har en ny ( corsair cx 430) mener du at jeg skal prøve et annet eksternt skjermkort?

Lenke til kommentar

Dette er identisk med strømforsyningen som har feilet. dette skjedde nylig med meg, samme resultat, viftene startet og sånt men det ble ingen boot/post, og ikke  noe bildesignal. byttet strømforsyningen og nå fungerer alt.

hvis du har en original 300 watts strømforsynuing så har dette kortet tatt livet av din strømforsyning og en av railene er nå ødelagt, ta ut strømforsyningen og kast den, kjøp en 700 watts strømforsyning.

strømkabelen til skjermkortet skal være i , for å lette strømforsyningens leveringsjobb, det er to forskjellige rails som leverer da, en i hk, og en til kortet. pluggen er nesten alltid på toppen av kortet, eller langs kortsiden innerst i kabinettet.

Endret av Magnetmannen
Lenke til kommentar

Dette er identisk med strømforsyningen som har feilet. dette skjedde nylig med meg, samme resultat, viftene startet og sånt men det ble ingen boot/post, og ikke  noe bildesignal. byttet strømforsyningen og nå fungerer alt.

hvis du har en original 300 watts strømforsynuing så har dette kortet tatt livet av din strømforsyning og en av railene er nå ødelagt, ta ut strømforsyningen og kast den, kjøp en 700 watts strømforsyning.

strømkabelen til skjermkortet skal være i , for å lette strømforsyningens leveringsjobb, det er to forskjellige rails som leverer da, en i hk, og en til kortet. pluggen er nesten alltid på toppen av kortet, eller langs kortsiden innerst i kabinettet.

Jeg hørte med komplett som jeg kjøpte kortet av og spurte om dette ville funke i min pc, da sa han ja men du må bytte strømforsyning og da spurte jeg om corsair cx 430 gikk an og han sa ja så sa kjøpte jeg det. 

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt angående psu, det kan vere at det nye grafikkortet har ødelagt den nye psu ( corsair cx 430 ) og at den ikke funker i  lenger som den skal hverken på det integrerte og gtx 750, men hva vis jeg bytter den ut med den gamle 300 watts psuen og kobler den opp til det integrerte sånn så jeg hadde det fra starten for å se om jeg får opp noe bilde, men hvis det er noe ødelagt i hovedkortet kan det da ødelegge den gamle psuen?, er det verdt å prøve?

Endret av Jogga123
Lenke til kommentar

som sagt. been there done that.

instalerte  en msi 980 for en måneds tid siden, gjor samme som du, prøvde ditt prøvde datt, funket ikke.  "no signal"  se om du kommer deg inn på windows under sikkerhetsmodus.

det gjekk over av seg selv etter 5-6 dager

Lenke til kommentar

som sagt. been there done that.

instalerte  en msi 980 for en måneds tid siden, gjor samme som du, prøvde ditt prøvde datt, funket ikke.  "no signal"  se om du kommer deg inn på windows under sikkerhetsmodus.

det gjekk over av seg selv etter 5-6 dager

kommer meg ikke inn på noen ting, får bare svart skjerm 

Lenke til kommentar

men hva vis jeg bytter den ut med den gamle 300 watts psuen og kobler den opp til det integrerte sånn så jeg hadde det fra starten for å se om jeg får opp noe bilde, men hvis det er noe ødelagt i hovedkortet kan det da ødelegge den gamle psuen?, er det verdt å prøve?

Det er verdt å prøve, ja.

En PSU er beskyttet mot kortslutninger (eller andre forsøk på å trekke mer strøm enn PSU'en kan gi), så det ville jeg ikke vært engstelig for.

Lenke til kommentar

jeg snakket me komplett igjen fordi jeg fikk ikke noe signal med den gamle psuen heller, så jeg tror at det nye korte er defekt også har det disablet det integrerte grafikkorte, så jeg tror jeg sender det inn også får jeg prøve et annet kort  som jeg vet funker for å enable det integrerte hvis jeg får låne et av en venn

Lenke til kommentar

sånn jeg ser det nå så tror jeg det nye gtx 750 er defekt og det har disablet det integrerte grafikken, håper på å låne et grafikkort som jeg vet funker får å se om jeg får opp noe og kan komme meg in i bios for å se om det er noe jeg kan gjøre der, hvis det funker, men det nye grafikkorte enda ikke funker så får jeg bare bruke det integrerte til jeg har fått det nye reparert 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...