glx-rider Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei! Etter at jeg har fått meg GoPro så har jeg funnet ut at min dag til dag mac ikke steker biffen skikkelig når det kommer til videoredigering. Det lagger og hoster og harker, og selv om den spiller av filene direkte fint, så er den ikke nærheten av å få til noe som flyter når jeg forsøker å redigere. Antar at det ikke er noe galt med maskinen, men har lagt ved specs under itilfelle jeg er helt bak mål, aldri forsøkt meg på redigering av noe slag før. Imovie og programmer som fulgte med er bare å glemme, gopro sin egen software er noe bedre, men merker fortsatt hakking hvert sekund. Har dere noen tips å komme med til hva jeg bør se etter om jeg skal redigere film i 1080 og ha en grei opplevelse? Må ikke være mac,(selv om det hjelper) men ute etter mest bang for the buck og leter gjerne brukt. Håper noen har noen gode tips/råd Dagens maskin: MacBook Air (13-tommers, midten av 2011) Prosessor: 1,7 GHz Intel Core i5 Hukommelse: 4 GB 1333 MHz DDR3 Grafikk: Intel HD Graphics 3000 384 MB Lenke til kommentar
AlansWake Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 MacBook Pro er vel det beste når det kommer til mac (13"). Den er dog ikke supersterk. Finnes mange gaming laptoper fra feks Msi og Asus som er ganske tynne, kraftige og billigere enn mange Macer. Msi GS60 er et godt valg. (Finnes i 11-17000kr grensa). 1 Lenke til kommentar
92storm Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 For videoredigering trenger du masse RAM, en I7 processor og et godt video kort. Jeg anbefaler at du bygger en Pc selv slik at det blir billigere for deg. Eller gå for en billig laptop. her har du de anbefalte elementer som kan gi deg en god opplevelse for video redigering. minst 16 gb Ram I7 processor med minst 2.4ghz og en Nvidia video card (kan anbefale gtx 740 - 750 eller gtx 960 - 970) merk at gtx 9** er dyrere. (minst 2 - 4gb VRAM) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå