Elektrohjelp Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Har eksamen i morgen og trenger hjelp med å forstå hvordan dette skal kobles. Er et styrestrøm skjema , og skjønner ingenting, trenger hjelp med å skjønne va alle "kodene" betyr? "x1:8 " osv. Den som tegner et forenklet skjema og klarer skrive på "norske" utrykk får et diplom i posten! VÆR SÅ SNILL Å HJELP! Lenke til kommentar
Elektrohjelp Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Går VG2 , Industri Teknologi , for de som lurte Lenke til kommentar
Elektrohjelp Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 x1:8 er rekkeklemme Oki , da er jeg igang Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets? Endret 3. juni 2015 av arne22 Lenke til kommentar
Elektrohjelp Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets? holdekrets er noke eg aldri har hørt om før Lenke til kommentar
Sindruz Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets? holdekrets er noke eg aldri har hørt om før Kontaktor som holder strømmen inne. F.eks visst du trykker på grønn start knapp så vil den holdes inne, og motoren sviver. Visst du ikke hadde hatt kontaktor, og trykker på grønn start knapp, så vil kretsen brytes igjen med en gang du slipper bryteren Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets? holdekrets er noke eg aldri har hørt om før "Holdekrets" var jo det ordet man skulle putte inn i Google for å få løsningen til å dukke opp. Håper at det gikk bra. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Jeg anbefaler at du åpner bøkene å starter å pugge, dette er veldig grunnleggende elektro som viser at du ikke har gjort en innsats. Å lære seg disse symbolene ut fra lærestoffet vill ikke ta lang tid, forstå alt som "skjer" blir nok verre på kortere tid. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 I all verden..du har gått på skolen i et helt år og vet ingenting om det mest grunnleggende engang? Hva har du gjort hele året? Surfet på ipad i timene? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Det dreier seg jo pm en "mekanisk linje". Selv om det finnes et lite snev av elektro på læreplanen, så er det vel ikke alle skolene som er like grundige på det punktet. Det er nok mulig at spørsmålsstilleren har jobbet med fagene og fremdeles ikke fått med seg "relestyring" som er en veldig liten del av studiet. http://www.udir.no/kl06/PIN2-01/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Det dreier seg jo pm en "mekanisk linje". Selv om det finnes et lite snev av elektro på læreplanen, så er det vel ikke alle skolene som er like grundige på det punktet. Det er nok mulig at spørsmålsstilleren har jobbet med fagene og fremdeles ikke fått med seg "relestyring" som er en veldig liten del av studiet. http://www.udir.no/kl06/PIN2-01/ Vi lærte mer enn nok til å forstå dette når jeg gikk mekanisk. Og om TS har fått dette i oppgave eller må øve på det går det jo inn under læreplanen. Og her var det jo ikke forståelse av styring som var problemet, det var jo bare å navnsette komponentene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå