Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har eksamen i morgen og trenger hjelp med å forstå hvordan dette skal kobles. Er et styrestrøm skjema , og skjønner ingenting, trenger hjelp med å skjønne va alle "kodene" betyr? "x1:8 " osv.

Den som tegner et forenklet skjema og klarer skrive på "norske" utrykk får et diplom i posten!

VÆR SÅ SNILL Å HJELP! :D

post-382012-0-33228000-1433345246_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets?

holdekrets er noke eg aldri har hørt om før :(

Kontaktor som holder strømmen inne. F.eks visst du trykker på grønn start knapp så vil den holdes inne, og motoren sviver. Visst du ikke hadde hatt kontaktor, og trykker på grønn start knapp, så vil kretsen brytes igjen med en gang du slipper bryteren

Lenke til kommentar

Det som styrestrømsskjemaet viser er en "holdekrets" med et par ekstra indikatorlamper. Hva er en holdekrets?

holdekrets er noke eg aldri har hørt om før :(

"Holdekrets" var jo det ordet man skulle putte inn i Google for å få løsningen til å dukke opp. Håper at det gikk bra.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du åpner bøkene å starter å pugge, dette er veldig grunnleggende elektro som viser at du ikke har gjort en innsats. Å lære seg disse symbolene ut fra lærestoffet vill ikke ta lang tid, forstå alt som "skjer" blir nok verre på kortere tid.

Lenke til kommentar

Det dreier seg jo pm en "mekanisk linje". Selv om det finnes et lite snev av elektro på læreplanen, så er det vel ikke alle skolene som er like grundige på det punktet. Det er nok mulig at spørsmålsstilleren har jobbet med fagene og fremdeles ikke fått med seg "relestyring" som er en veldig liten del av studiet.

http://www.udir.no/kl06/PIN2-01/

Vi lærte mer enn nok til å forstå dette når jeg gikk mekanisk. Og om TS har fått dette i oppgave eller må øve på det går det jo inn under læreplanen. Og her var det jo ikke forståelse av styring som var problemet, det var jo bare å navnsette komponentene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...