sdfsdfjk Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Kjære 10.klassinger! Jeg har sett av det finnes en haug av tråder for matematikk muntlig, og jeg har besvarte flere tråder. Siden de fleste spør om de samme temaene så tenkte jeg at vi som vil hjelpe gjør dette på denne tråden. Det er flere av dere som lurer på hvordan dere oppnår høy måloppnåelse ved å lage en matematikk oppgave. Likninger med 2 ukjente er en standard oppgave for denne måloppnåelsen. Tema: Tusenfryd Eksempelvis: Familien Per, består av 2 voksne og 3 barn som skal besøke Tusenfryd. Når familien har kommet til billettluken kan familien benytte seg av tre typer tilbud, men de har valgt å benytte seg av disse to: Tilbud 1: 1 voksen billett og 1 barnebillett koster 410 kr. Tilbud 2: 1 voksen billett og 2 barnebillett koster 500 kr. Oppgaven: Finn prisen på: 1) En barnebillett 2) En voksenbillett Til 10.klassinger: Skriv inn eventuelle spørsmål du lurer på angående temaet du har fått utdelt. Jeg vil hjelpe deg fortløpende. 3 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Det er flott at du har startet egen tråd for alle 10.klassinger som ønsker hjelper på det teoretiske. Jeg er ganske lei av å se en haug med matematikk tråder med emnet "Muntlig eksamen i matte - 10.klasse". Jeg håper de som ønsker å hjelpe forholder seg til denne tråden, så slipper vi å ha en haug med tråder. Endret 3. juni 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Matte-eksam1 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hvodan ville du lagd en likning med to ukjente, hvis temaet er fotballbanen? Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Hvodan ville du lagd en likning med to ukjente, hvis temaet er fotballbanen? Billettinntekter til en fotballkamp, akkurat som eksempelet ovenfor. Du bytter bare 'tusenfryd' med fotballkamp, som spilles på en fotballbane. Lenke til kommentar
Matte-eksam1 Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Har du noen forslag til oppgaver, hvis temaet er transport?? Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Har du noen forslag til oppgaver, hvis temaet er transport?? Du kan fortsatt bruke "billett eksemplet", men jeg skal gi deg en annen oppgave. Per, Pål og Petter skal delta i rally-VM til høsten, og denne gangen skal de kjøre konkurrere mot hverandre. På banen er det bare tillatt å kjøre en om gangen. Per har regnet ut at farten hans var 140 km/t, og strekningen på hele banen er 20km. Pål hadde en fart på 40,2 m/s. Petter kom i mål på XX minutter. Hvem vant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå