AwK Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Har nylig fikset en stasjonær pc, men det viser seg at jeg ikke husker passordet. Fant ut at jeg måtte formatere den, og har nå fått tak i Windows 7 innstalasjonsdisk. Men når pcen slås på går den rett til der du skal logge inn på pcen, jeg får ingen valg om å formatere pcen. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det er fordi pc'en har en boot- prioriteringsliste, der er nok Harddisken din høyere enn CD. Dette kan du endre ved å gå inn i Bios. se her: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows7/start-your-computer-from-a-windows-7-installation-disc-or-usb-flash-drive Trykk nederst hvor det står "Hvis siden Installer Windows ikke vises" 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 På hvilket medie ligger installasjonsimage? Du må uansett boote fra det mediet. Etterhvert vil du få valget om å reparere eller installere, og når du velger installere må du igjen velge avansert, så du kan repartisjonere eller formatere disken du skal installere på. 1 Lenke til kommentar
supernerden Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Formaterer du på grunn av at du har glemt passordet på brukeren? Eller av andre grunner?Hvis du har glemt passordet finnes det muligheter å fjerne det på. Lenke til kommentar
AwK Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Takk for svar! Det fikset problemet. supernerden: Det er pga glemt passord, ja. Hvilke muligheter har jeg da? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Kremt, nå vet vi strengt talt ikke om vi delter i noe kriminelt om vi hjelper trådstarter med veiledning for fjerning av passord. Anyhow trådstarter, du kan f.eks starte opp Linux fra CD / minnepenn for å hente ut filer på maskinen om det behøves. Endret 3. juni 2015 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå