eks Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 I forbindelse med mitt bidrag som fotograf for studentmagasinet Stud.Jur. ved det juridiske fakultet på UiO hadde jeg i forbindelse med spalten "Midtsidejuristen" et intervju med sivilombudsmannen, Aage Thor Falkanger nå i januar. Jeg fikk nylig en mail om at de var interessert i å kjøpe bildene for å bruke dem i pressemeldinger ol. Alt tatt i betraktning, hvor mye er det fornuftig å ta for dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Norsk Journalistlag opererer med frilanssatser på 1978,- per bilde, 2592,- for helside og 3290,- for forside eller dobbeltside. Synes ikke det er for mye. Om du vil være snill så kan du ta mindre. http://www.nj.no/Frilanssatsene.b7C_xdnYZY.ips Endret 3. juni 2015 av L4r5 Lenke til kommentar
eks Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Takk for tipset L4r5! Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 That being said, så har jeg etter 2 år som frilansfotograf og halvannet år som fast ansatt i presse-norge aldri sett at de satsene blir fulgt. Har fått summer både over og under satsen for enkeltbilder, men om de skulle kjøpe alle bildene du viser her, dvs 6 stk, så blir det nesten 12.000 kr tilsammen. Det tror jeg ikke du finner en klient som går med på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå