Uderzo Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 http://www.npr.org/sections/therecord/2015/06/02/411473508/how-well-can-you-hear-audio-quality Jeg klarte 4/6. De to siste valgte jeg 320kbps istedenfor. Hva med dere? Det er viktig at dere bruker noenlunde bra utstyr for å lytte på lydklippene. Med dårlige høyttalere etc. blir det være svært vanskelig å høre forskjell. Bra hodetelefoner og DAC anbefales. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Litt småskeptisk til testen, fikk 5 av 6, valgte 128 på den siste, treffer ikke på langt nær like godt når jeg setter opp blindtest hjemme, skulle likt å se om dette var volummatchet. AtW Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 4/6 med en 320 og en 128kbps. Merket noe støy i nesten alle klippene, så føler ikke testen viser så godt om man hører forskjell. 6 lydklipp er alt for få til å danne et syn på hvor godt man hører forskjell. Mange av sangene var også veldig nøytrale, hvor man må være indoktrinert i lossless lyd skal man høre forskjell. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 rett på 1, 4 og 5, ingen 128. Testet med stereoanlegg normalt lyttevolum og vifteovn Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 2 rett, resten svarte jeg 320kbps på! Jeg har hodetelefoner til 20k (Audeze LCD-3F) og decent forsterker/dac (Mjolnir/irDAC). Syntes dog det var en dårlig test. Coldplay er jo helt ræva å høre forskjell på da. Har Tidal Hifi, Spotify Premium og JRiver med masse flac/wav osv. Tidal Hifi låter best, da Tidal gir mer trøkk i lyden av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) å ha musikk i litt forskjellige sjangere er bare en fordel da man får prøvd seg litt i flere, samt at folk har forskjellige musikkpreferanser og hører nok lettere forskjell på musikk dem selv hører mye på. Tidligere erfaring med egen musikk og andre tester er at det ofte ikke er så lett å høre forskjell på mp3 320 mot bedre (flac, wav osv). Endret 4. juni 2015 av Evelen! Lenke til kommentar
phax Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Haha, to rett og hele fire på 320kbps! Nesten litt pinlig når man har et stereoanlegg til 90 000,- Nå var det riktignok de to første jeg traff rett på hvor jeg tok meg god tid, så gikk det fortere og fortere jo lengre ned jeg kom etterhvert som jeg ble utålmodig. Konkluderer i hvert fall med at jeg kan fortsette høre på Spotify med god samvittighet. Endret 4. juni 2015 av phax Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 et dyrt anlegg kan likevel forsvares. Musikk handler om mer enn å skille lydfiler fra hverandre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå