Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja litt av noen experter som plasserer iPhone 5S og Z2 foran Lumia 1020.

Nei jeg har solgt unna min Z2 for lenge siden, og kunne ikke vært mer fornøyd med det.

Seriøst, spar deg for slike tullete utsagn.

Du klarer ikke å bruke mobilens enkleste funksjoner for å ta gode bilder engang, dette har du jo vist bildeeksempler på.

Å så tvil om eksperter på måten du gjør, uten å selv klare å ta bilder med noe så enkelt som en telefon, fremstiller deg bare som korttenkt.

Her er det DxO Mark har bedømmet Lumia 1020 og Xperia Z2 på, og deretter gitt poengsum:

post-131058-0-57653600-1435060192_thumb.png

Hvis jeg var deg ville jeg Googlet "How to take pictures with my phone" som en begynnelse før du latterliggjør folk med mange års erfaring innen emnet.

Lenke til kommentar

Ah, så vi er på det nivået nå. Sorry jeg diskuterer ikke med folk som kommer med spydige utsagn som grenser mot personangrep.

Lykke til videre.

Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å diskutere videre i en sak der du blir såpass motbevist.

Kan jo begrunne det ytterligere om du ønsker?

post-131058-0-59626700-1435154613_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ja så sjokkerende at et 20mp kamera har mer detaljer i en crop enn et 8mp kamera.

Den sida di plasserer forresten iphone 6 foran Z2, men det er vel ikke en så viktig detalj bare man får spydd ut litt frekkheter som å anbefale folk å google "How to take pictures with my phone".

Ignorert.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Å ja så sjokkerende at et 20mp kamera har mer detaljer i en crop enn et 8mp kamera.

Den sida di plasserer forresten iphone 6 foran Z2, men det er vel ikke en så viktig detalj bare man får spydd ut litt frekkheter som å anbefale folk å google "How to take pictures with my phone".

Ignorert.

Hvis det bare var skarpheten du la merke til at var bedre på Z3 viser du jo ganske greit hvor lite du forstår.

I denne sammenligningen var fargene, som er det viktigste, langt bedre enn iPhone 6.

Men det betyr ikke at Z3 har et bedre kamera. Det betyr bare at Z3 i denne situasjonen bedømte hvitbalansen bedre.

Kameraet til iPhone 6 er nok marginalt bedre totalt sett, slik DxO Mark sier.

Og når det gjelder din påstand om at jeg spyr ut frekkheter, bør du først starte med å gå i deg selv.

Du har dummet deg ut i denne diskusjonen, som begynte med at du ikke engang klarer å bruke en telefon til å ta et bilde og deretter klager på telefonens kamera, som er rangert blant de beste i verden.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Z3+ i hus :)

Fantastisk i bruk, skjermen er langt bedre enn Z2 hvertfall, kameraet er merkbart bedre på støy føler jeg og telefonen er bedre i hånden.

Den blir nokså varm, men ikke krise slik noen skal ha det til :)

Kommer nok firmware fixes for dette etterhvert :)

Lenke til kommentar

DVS det kommer nok en firmware som klokker ned CPU enda mere slik at du mister masse ytelse for å unngå varme! :p

Pre-release modeller hadde jo bedre CPU og GPU ytelse enn release modeller også, så enda en ytelsesreduksjon vil ikke overraske . Pre-release vs realease tester f.eks her: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3plus-review-1261p5.php

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen i et døgn, og vurderer om jeg skal beholde den eller ei.

Positive erfaringer så langt:

-Batteriet ser ut til å holde bra

-Har gått greit å fjerne/deaktivere Sony-bloatware

-Gode bilder i lyse omgivelser

-Ser veldig flott ut i copperfarge

Men...

-Synes ikke telefonen har noe bedre flytenn min Nexus 5

-Det tok 15 minutter fra jeg fikk telefonen til jeg fikk første feilmelding om overoppheting

-Jeg dulter borti av/på-knappen i lommen så skjermen lyser+lommetasting

-Baksiden er utrolig glatt, den sklir på pulten hvis jeg forsøker å bruke den liggende på bordet

-Er redd for å miste den, da hele telefonen er veldig glatt og litt for stor for mine hender

-Høyttaler for å handsfree-samtale gir en hul og veldig lav lyd

Kjøpte den primært fordi det var en slank toppmodell som var vanntett, men savner allerede det gode grepet og størrelsen på Nexus 5.

Endret av olsmor
Lenke til kommentar

DVS det kommer nok en firmware som klokker ned CPU enda mere slik at du mister masse ytelse for å unngå varme! :p

Pre-release modeller hadde jo bedre CPU og GPU ytelse enn release modeller også, så enda en ytelsesreduksjon vil ikke overraske . Pre-release vs realease tester f.eks her: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3plus-review-1261p5.php

Det er ikke sikkert at den må nedklokkes.

Det kan like gjerne være ueffektiv firmware som er lite optimalisert for samkjøring av tråder og prosesser.

Ellers kan det være lite optimale verdier for strøm/spenning pr mhz, dårlige algoritmer for throttling, dårlige algoritmer for deaktivering av unødvendig kjerner etc.

Feks kan CPU antageligvis kjøre lavere spenning med 4 kjerner på 1.5GHz enn 3 kjerner på 2GHz, så her kan det kanskje ligge et potensiale for forbedringer også.

Jeg kan jo ingenting om prosessoren på slike nivåer, så jeg har bare forsøkt å eksemplifisere hva som kan være dårlig.

Snapdragon 810 er en prosessoren som ble dyttet ut i bleeding edge stadie pga dårlig tid. Den er nok ikke så god som den burde ha vært, men jeg tror nok den kan bli langt bedre med bedre soft/firmware algoritmer for bruk etc :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt Z3+ i snart en uke.

Telefonen er fantastisk i bruk, har ikke bydd på noen problemer eller utfordringer og kameraet er av topphyllekvalitet!

Her er et par bilder tatt på dagtid og ett på kveldstid. De er totalt urørte og tatt i 20.7mpix i "Manuell" modus med AWB (auto hvitbalanse) og eksponeringskompensasjon på 0. Bildene er skarpe, har gode farger og kveldsbildet har lite støy.

Jeg skjønner ikke hvordan Espen (anmelder) har klart å ta så dårlige bilder. Har han brukt "Fremragende auto" kanskje? For den er ikke mye fremragende, men i Manuell og 20.7mpix blir det prima.

post-131058-0-25842000-1436343680_thumb.jpg

post-131058-0-14183200-1436343683_thumb.jpg

post-131058-0-18847000-1436343677_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan med glede informere om at Sony's nye firmwareoppdatering gav Xperia Z3+ en skikkelig overhaling hva ytelse angår.

Den blir ikke lengre særlig varm, bruker mindre strøm og har langt bedre ytelse.

Sveiping, start/bruk av apps og surfing gir mye mykere og raskere opplevelser nå.

Og i Antutu får den nå en langt høyere score enn tidligere med 58296 poeng, og ligger godt over blant annet Note 4 og helt likt med Galaxy S6. Den lå på 48424 poeng før oppdateringen.

post-131058-0-79968900-1441271980_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...