Gå til innhold

Mot sentrale Oslo fra sjøsiden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott panoramabilde!

Her har du nok brukt en del tid både med kloning og cropping.

Mvh Fredrik

Hei, mye kutt i topp og bunn for å få panoramauttrykket som er nødvendig her når noe av poenget var å få med alt fra Havnelagerbygningen til og med Barcode-komplekset. Dessuten som du skriver en del tid til kloning.

Skj

Lenke til kommentar

Dette ble bra og du har fått med deg mange flotte bygg på et bilde.

Tok selvfølgelig en hel serie med bilder, men utsnittet i dette bildet (som riktignok er kuttet på alle kanter) tar nok med seg det mest severdige (etter min mening). Takk for kommentaren din !

Skj

Lenke til kommentar

Veldig bra panoramabilde. Det meste vises her, ja... ! :)

Passer nok best i panoramaformat denne type bilder. Litt heldig med skyformasjoner som nok denne gang var på fotografens side. Nå er det alltid et spørsmål hvor mye en skal ta med av slike skyformasjoner, men landet på dette nivået selv om det også her er fortatt kraftig kutt.

skj

Lenke til kommentar

Jo, det blir ganske så strøkent uten byggekraner.

Har jo vært der og tatt en serie sjøl og syntes det var litt gøy å forsøke å bruke kranenes linjer i bildene.

Fint utsnitt som det blir vanskelig å finne noen feil på da lys, skarphet, farger og ikke minst detaljene sitter.

Men kanskje kunne Ca. 1 cm kutt oppe øke dybdefølelsen noe når "hølet" oppe til venstre forsvinner.

Hvertfall fikk jeg en aldri så liten følelse av det da jeg scrollet opp og dekket over det.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Et flott panoramabilde , skarpt og fargerikt.

Har ikke sett Oslo fra denne kanten på mange år og da var ikke Operaen påbegynt .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Jo, det blir ganske så strøkent uten byggekraner.

Har jo vært der og tatt en serie sjøl og syntes det var litt gøy å forsøke å bruke kranenes linjer i bildene.

Fint utsnitt som det blir vanskelig å finne noen feil på da lys, skarphet, farger og ikke minst detaljene sitter.

Men kanskje kunne Ca. 1 cm kutt oppe øke dybdefølelsen noe når "hølet" oppe til venstre forsvinner.

Hvertfall fikk jeg en aldri så liten følelse av det da jeg scrollet opp og dekket over det.

Roar

Ser poenget ditt med "hølet" oppe til venstre. Tenkte selv at den litt lysere sektor av skyene oppe skulle være med, og dermed ble "hølet" også med.

Har andre versjoner hvor kranene er med hvilket er bedre rent dokumentasjonsmessig og er som du skriver med på å skape linjer i bildet, mens jeg i presentasjonen ønsket å ha bildet så rent som mulig. Tusen takk for at du tar deg tid å gå såpass i dybden i din analyse og kommentarer til bildene mine !

Skj

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...