Gå til innhold

Gammel PC - Hvilke spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Poppe en julebrus og knekke fingrene* .. her blir det litt skriving.

Mye er allerede nevnt, men jeg nevner gjerne enkelte igjen. Først og fremst, Ufo: Enemy unknown og X-Com: Terror from the deep. Knakende gode strategi/resource-management-spill hvor du skal redde jorden fra slemme aliens. Totalt avhengighetsdannende.

Så, på en god andre plass, System Shock I. Action/adventure/rpg på en romstasjon i verdensrommet (gisp!). Fantastisk god story, og en helt utrolig atmosfære. System Shock II går i mange av de samme sporene, men blir ikke like vellykket. Misforstå meg rett, det er et sinnsykt bra spill, atmosfæren og ikke minst lydene er så skumle som det går an å få dem.. men ikke like bra som eneren (syns jeg, iallefall).

Starcraft + Broodwar. Spilte nylig gjennom begge to, og det har definitivt ikke tapt seg med årene. En studie i balansert gameplay.

Syndicate Wars. En fremtidsvisjon hvor cyborg-menn i svarte frakker zapper hverandre med lasere, kaster gass-granater på hverandre, setter opp usynlige, barberblad-skarpe tråder tvers over hyppig trafikkerte fortau eller peprer hverandre med raketter og granater uten den minste omtanke for tilfeldig forbipasserende som skulle bli sprengt i tre fillebiter.

Hi-Octane. Minner om Wipeout-spillene, men inneholder miniguns og rakett-kastere istedenfor lens-flares. Mye gøyere.

Fallout 1/2. Post-apokalyptisk rollespill med haugevis av våpen, haugevis av quests, og masse svart humor.

Lenke til kommentar
*Poppe en julebrus og knekke fingrene* .. her blir det litt skriving.

Samme tenkte jeg :)

[Om System Shock (originalen) og en del noe eldre spill]

For all del og naturligvis, jeg tenkte bare å anbefale en del spill som til en viss grad utnytter maskinen også. En 450MHz var jo en virkelig kraftbunt for tre år siden.

Lenke til kommentar

Age of wonders 1 & 2

Land os lore 1, 2 & 3

Baldurs gate 1 & 2

Diablo 1 & 2

Gearbox Garage

Planscape Torment

Icewind dale 1 & 2

Doom / Doom 2

War/star-craft series

Wing commander

tie fighter

Civilisation 1, 2 & 3

unreal

quake

DUKE NUKE'M

etc.

Noen er vel nevnt fra før, men det gir jeg feen i!

Enjoy!

Lenke til kommentar

camper strike?? stjeler utrykket som jeg har funnet på :p

quake2

gamle amigaspill. må ha emulator: lotus2, dogs of war, lemmings, space invaders, turboraketti. desuten hadde de gamla amiga spilla kongemusikk. det er grunn nok til å skaffe seg de.

går jo ann å mimre med the last ninja som var på commondore og..om du hadde det.

mange klasikere som både er for pc og amiga, men med amiga emulator får du nok bedre lyd. ialefall på blues brothers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...