Joachim_F Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Tim Cook langer ut mot Google og Facebook.– De grafser til seg alt de kan lære om deg, og tjener stort Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Poenget med å si dette? Tror nok de selv tjener penger på litt av det han klager på. Er dog en veldig bra måte å vinne kunder på. Vi mennesker er så lettpåvirkelige at det er skummelt. 3 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Bare Apple hadde kommet med en vanntett telefon som man kunne sette inn sitt eget SD-kort. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Poenget med å si dette? Tror nok de selv tjener penger på litt av det han klager på. Er dog en veldig bra måte å vinne kunder på. Vi mennesker er så lettpåvirkelige at det er skummelt. Det er ikke mye som er gratis hos Apple. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Så siden det er lite som er gratis hos Apple så vil det si at de ikke bruker personlig informasjon eller brukerinformasjon generellt for å tjene penger. Det tenkte jeg ikke på, får stryke den forrige kommentaren min da..... 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det har jo vel vært skriverier her på Tek.no-nettverket om hvordan Iphone forfølger dine bevegelser. Og Iphone var et Apple-produkt sist jeg sjekket. 2 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Poenget er vel at Google lever av informasjonen de får fra brukerne, mens Apple tar seg betalt for produktene (sist jeg sjekket var de heller ikke spesielt billige). Så får det være en annen diskusjon om Apple har helt rene intensjoner med alt de gjør. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Og poenget mitt er at man skal ikke klage på andre når man gjør det samme selv. Det er ikke greit at du raner noen fordi du lever av det, men det er greit at jeg gjør det fordi jeg ikke lever av det? Kanskje et dårlig eksempel, men det gjør nytten sin 1 Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Og poenget mitt er at man skal ikke klage på andre når man gjør det samme selv. Det er ikke greit at du raner noen fordi du lever av det, men det er greit at jeg gjør det fordi jeg ikke lever av det? Kanskje et dårlig eksempel, men det gjør nytten sin Nei, det er ikke noe bedre. Og dobbeltmoral vil jo ikke lønne seg. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Og poenget mitt er at man skal ikke klage på andre når man gjør det samme selv. Det er ikke greit at du raner noen fordi du lever av det, men det er greit at jeg gjør det fordi jeg ikke lever av det? Kanskje et dårlig eksempel, men det gjør nytten sin Nei, det er ikke noe bedre. Og dobbeltmoral vil jo ikke lønne seg. Kanskje ikke. Men det er vel som med politikken, om man kan komme unna med en løgn, og få svertet motparten litt, så vinn-vinn for seg selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hadde Apple hatt sitt på det rene her hadde de hatt stregere regler i App Store. Blant annet burde kategorier opprettes for å fjerne både reklamefinansierte og in-app-purchase-finansierte apper fra "free"-listene, slik at free faktisk betyr free. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Det er lenge siden privatlivet er dødt. Skal man unngå å bli overvåket må man bo i en hule. Apple er kanskje store nok til å gå imot markedskreftene og myndighetene men det hjelper ikke. Det er vanskelig å unngå Facebook og Google i dag. Man må ha email adresse. Og da er man solgt Endret 4. juni 2015 av Limbeck Lenke til kommentar
Jan Sandtrø Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hykler eller bare misunnelig? http://advertising.apple.com/ 2 Lenke til kommentar
Oddmi Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hykler eller bare misunnelig? http://advertising.apple.com/ Nå er det vel to vidt forskjellige ting du sammenligner her. Her tilbyr Apple en tjeneste som er frivillig for at evt utviklere/firma etc skal få ut produktene og tjene penger på de. Cook fremhever at Google feks samler inn opplysninger om deg og egentlig selger de videre til 3dje part. Noe som IKKE er frivillig. Og det er også frivillig om man vil kjøpe noen av Apple sine produkter,jeg sier dette siden noen henger seg opp i at Apple tjener penger på kundene,,, Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Kanskje mobiltelefoner og lignende burde merkes med en advarsel akkurat som tobakk har blitt merket. "Ved å kjøpe denne enheten, godtar du at innholdsleverandøren selger ditt privatliv til tredjepart, som forbeholder seg retten til å plage deg med skreddersydd reklame til evig tid." 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg