Elev99er Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei, jeg er en elev på 10 trinn som kom opp i matte muntlig eksamen. Jeg fikk temaet: Fornøyelsespark. Jeg ble egentlig veldig fornøyd med temaet ettersom det er mange muligheter, men har dere noen ideer? Jeg må ha med: Tall og Algebra Likninger Geometri Måling Funksjoner Statistikk Sannsynlighet Kombinatorikk Å beherske tallforståelse og evnen til å bruke matte som et verktøy. Setter utrolig stor pris på all hjelp, har aldri hatt matte fremføring før, bare en gruppeprosjekt for et par år siden. Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Fokuser på matten, ikke "historien". Lag oppgaver som tilsvarer til den karakteren du ønsker å få, og som du greier å løse. Kombiner gjerne flere temaer og gjør de litt "innviklet". Bare historien er relatert til fornøyelsespark så skal det holde. F.eks. så er vel sannsynlighet typisk for et lykkehjul i en fornøyelsespark. Gjør matten innviklet, ikke historien så skal det gå bra. Funket iallefall for meg for fem-seks år siden. Lenke til kommentar
Divigent99 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 FIkk også matte, kom opp i dag så får emnet i morgen. Håper på fornøyelsespark, det virker som et veldig greit emne du kunne vel blandt annet hatt med busjett for parken, hvor mange gjester som må komme for at det skal lønne seg og utleie av leiligheter/hotel på fornøyelsesparken men som Unquale sa, fokuser på selve matten, ikke historien og velg oppgaver som viser hvilket nivå du sikter på masse lykke til <3 Lenke til kommentar
Elev99er Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Tusen takk for svar ?❤️ Takk i like måde ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå