Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte muntlig eksamen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en elev på 10 trinn som kom opp i matte muntlig eksamen.

Jeg fikk temaet: Fornøyelsespark.

Jeg ble egentlig veldig fornøyd med temaet ettersom det er mange muligheter, men har dere noen ideer?

Jeg må ha med:

Tall og Algebra

Likninger

Geometri

Måling

Funksjoner

Statistikk

Sannsynlighet

Kombinatorikk

Å beherske tallforståelse og evnen til å bruke matte som et verktøy.

Setter utrolig stor pris på all hjelp, har aldri hatt matte fremføring før, bare en gruppeprosjekt for et par år siden. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fokuser på matten, ikke "historien". Lag oppgaver som tilsvarer til den karakteren du ønsker å få, og som du greier å løse. Kombiner gjerne flere temaer og gjør de litt "innviklet". Bare historien er relatert til fornøyelsespark så skal det holde. F.eks. så er vel sannsynlighet typisk for et lykkehjul i en fornøyelsespark. Gjør matten innviklet, ikke historien så skal det gå bra. Funket iallefall for meg for fem-seks år siden. ;)

Lenke til kommentar

FIkk også matte, kom opp i dag så får emnet i morgen. Håper på fornøyelsespark, det virker som et veldig greit emne :) du kunne vel blandt annet hatt med busjett for parken, hvor mange gjester som må komme for at det skal lønne seg og utleie av leiligheter/hotel på fornøyelsesparken :)  men som Unquale sa, fokuser på selve matten, ikke historien og velg oppgaver som viser hvilket nivå du sikter på :)

masse lykke til <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...