Onkelsander Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei lurte på om noen her hadde noen tips, har følgende problem: Har nettopp fått inn nye leieboere i en sokkelleilighet i huset mitt som hadde med seg en ip telefon fra Telio. Har fiber fra Canal Digital og 2 rutere, en Asus RT-AC87U som brukes som hovedruter i hovedelen av huset, samt en Asus RT-AC68U(brukes som et access point/forlenger av et gjestenettverk opprettet for leieboerene) som står nede i kjellerstua.. De klager over at samtaler brytes når man ringer fasttetelefonen(IP telefonen), samtaler mottas men brytes kort tid etter(det de sier er at man ikke hører vedkommende i andre enden lenger, man får ikke bruddlyden). Det er ikke problemer med signalet, og det er full dekning i hele leiligheten, og speedtestene er godt innenfor hva jeg forventer(har 100/100 fiber)... Leieboerene er ikke veldig datakyndige og jeg har ikke hatt tid til å se på det selv ennå, men tenkte å høre om det var noen her som visste om det var noen umiddelbare/åpenbare ting som jeg burde sjekke/ordne for at IP telefoni skal fungere.... Tenkte typisk av type at Telio må gjøre om på noen innstillinger fra sin side/IP telefoni fungerer ikke når det er koblet til accesspoint/tråløs ruter ol... Sander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå