Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hei! For ca 1-2 månder siden slipet jeg bort rust en plass på bilen min. Jeg sprayet på zinkspray fra biltema rett etter jeg hadde pusset bort rusten. Nå ser jeg rusten kommer tilbake. Har jeg gjort noe feil? Burde jeg pusse ned igjen, også gå over med zink og lakkering av samme farge som bila etterpå igjen? Hvordan bør jeg gjør dette? Bilen skal lakkeres metallic svart senere, så skal også bruke spakkel hvor det er fjernet rust. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 For å bli kvitt rust må ALL rust fjernes. Det betyr at du som et minimum er nødt til å sandblåse, i de fleste tilfeller må den rustne platebiten faktisk byttes ut. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 For å bli kvitt rust må ALL rust fjernes. Det betyr at du som et minimum er nødt til å sandblåse, i de fleste tilfeller må den rustne platebiten faktisk byttes ut. Hva skal jeg gjøre etter sandblåsingen, altså der hvor rusten er fjernet? For at rusten ikke skal komme tilbake? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Legg på 2 komponent grunning, eneste som funker for meg. Jeg bruker hagmans 2k epoxy primer kjøpt på bilxtra. Samme som denne http://www.odegard-lakk.no/nb-NO/produkter/grunning/ca-2k-epoxy-primer-h11160-gul-08-liter.aspx Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Legg på 2 komponent grunning, eneste som funker for meg. Jeg bruker hagmans 2k epoxy primer kjøpt på bilxtra. Samme som denne http://www.odegard-lakk.no/nb-NO/produkter/grunning/ca-2k-epoxy-primer-h11160-gul-08-liter.aspx Så jeg skal bare droppe zinksprayen jeg har da? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg pusser ned til metallet, ved fare for rester av rust har jeg brukt ferrobet rustfjerner før jeg har lagt på epoxy primer. Sinkspray har jeg prøvd, funket ikke. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg pusser ned til metallet, ved fare for rester av rust har jeg brukt ferrobet rustfjerner før jeg har lagt på epoxy primer. Sinkspray har jeg prøvd, funket ikke. Hmm.. Kanskje jeg skal ta turen innom bilxtra da. Bør jeg kanskje kjøpe epoxy primer OG ferrobet rustfjerner da? Har de "ferrobet rustfjerner" da? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Ferrobet kjøpte jeg vel hos en fargehandel, tror det var i Fargerike kjeden, de har den ikke på min lokale bilxtra iallefall. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Ferrobet kjøpte jeg vel hos en fargehandel, tror det var i Fargerike kjeden, de har den ikke på min lokale bilxtra iallefall. Jeg ser at thorsov har det: http://www.torshovbil.no/rustfjerner-0-2l Burde jeg stole på at den de selger er bra da? Endret 3. juni 2015 av Myoxox Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg har prøvd sikkert 7-8 forskjellige rustfjernere opp igjennom årene, ferrobet er den jeg syntes fungerer best. Jeg kjøpte den store sprayflasken, men det er samme du har linket til, bare i litt mindre beholder. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Jeg har prøvd sikkert 7-8 forskjellige rustfjernere opp igjennom årene, ferrobet er den jeg syntes fungerer best. Jeg kjøpte den store sprayflasken, men det er samme du har linket til, bare i litt mindre beholder. Ja, sjønner.. Trenger jeg både epoxy og ferrobet da? Eller var det slikt at jeg bruker epoxy når rusta er helt bort, og bruker ferrobet hvis det er liten rustflekk jeg ikke kommer til å får fjernet? Skal jeg bare bruke lakk over begge produktene? Evt. hvor lenge etter? Har ikke noe å si om lakkfargen blir stygg til meg. Skal levere den inn for lakkering snart uansett Endret 3. juni 2015 av Myoxox Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Først ferrobet, følg bruksanvisning også epoxy primer over etterpå før evt lakk og klarlakk. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 Nå går det litt i surr til meg her Først pusse bort rust, også ha på ferrobet, og deretter epoxy primer over etterpå? Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 5. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2015 Stemmer ☺ Beklager maset, men vil få det riktig! Hvilken av de burde jeg gå for: http://www.torshovbil.no/catalogsearch/result/?q=Ferro+Bet Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Har ikke prøvd andre enn http://www.torshovbil.no/rustfjerner-1lfra ferro bet, som sagt beste jeg har prøvd Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 8. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2015 Et spørsmål.. Jeg har kjøpt varene nå, også kal jeg jo få lakkert bilen, men også spakle over bulker. Går det bra at jeg kjører med bare primer i 1 uke ca, også begynner å spakle, også ca 1 uke etter lakkerer, eller bør jeg gjøre alt på 1 dag? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Primeren skal tåle det, bare gå over den med silikonfjerner før videre behandling. Lenke til kommentar
Myoxox Skrevet 9. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2015 Primeren skal tåle det, bare gå over den med silikonfjerner før videre behandling. Okei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå