EGGE Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Har fått crash på hardisken på min bærbare ibm thinkpad t22. Har reklamert på det, men selger hevder at maskinen har falt i gulvet, noe han hevder å bevise ved hjelp av et program, får fram meldingen external shock. Sikker på at maskina ikke har falt i gulvet, men kommer ingen vei med reklamasjon. Maskinen er snart 2 år, hvilke regler i kjøpsloven kan jeg da benytte meg av? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Den trenger vel ikke falle i gulvet for å få et kraftig støt. Vet at slike støtdetektorer finnes, så det er ikke sikkert du har noen god sak. Lenke til kommentar
EGGE Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Men skal ikke en bærbar tåle litt behandling, snakker ikke om kraftige støt, men den må vel kunne tåle å bli fraktet, dvs noen småslag. Kan også nevne at hardisken ikke døde plutselig, fikk flere og flere feilmeldinger som tegn på at noe var i ferd med å skje, og den tok kvelden under formatering. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Leste kjapt gjennom manualen til t22 på nettet http://mev.btg.cc/BTG-Library/files/Thinkpad%20Manual.pdf ..men fant ikke noe om meldingen external shock.. hmm.. og heller ingen ting om noen triggere på støt o.l. Spørs om du bør kreve bevis i denne saken.. er ikke sikkert at t22 har denne shock triggeren i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Kjør IBM's diagnose-programvare selv. Du finner det på hjemmesidene. Dette benytter seg av sensorer i et selv-diagnose-system som kalles "S.M.A.R.T" og du kan selv finne ut hva harddisken sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå