brune-ha Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Men det mangler en ting, sånn overgang fra S-video til composite. Hvor kan jeg få tak i det? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Elkjøp, Lefdal, Biltema, Komplett. Stort sett over alt. Lenke til kommentar
TonyStark Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg kjøpte min på biltema Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 pliz ikke kjøp på bilteema! det er så dårlig at det er skummelt i tillegg er det bedre å bruke s-video enn composite Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 pliz ikke kjøp på bilteema! det er så dårlig at det er skummelt i tillegg er det bedre å bruke s-video enn composite Jeg har kjøpt varer på Biltema i omtrent 20 år, og med ett unntak, så har kvaliteten på varene vært akseptabel. Og man kan ikke bruke s-video hvis TV ikke støtter dette, og kvalitetsforskjellen er liten. Spesielt på filmer som man laster ned fra nettet. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Jeg kjøpte min på biltema Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
magneto Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Biltema har faktisk mange Ok ting. Noe er mindre bra, men det er en god del greie ting der. Prøvde å kjøpe slanger til vannkjølinga der. De var ikke så bra. Stive såm en pinne og umulige å jobbe med. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 pliz ikke kjøp på bilteema! det er så dårlig at det er skummelt i tillegg er det bedre å bruke s-video enn composite Jeg har kjøpt varer på Biltema i omtrent 20 år, og med ett unntak, så har kvaliteten på varene vært akseptabel. Og man kan ikke bruke s-video hvis TV ikke støtter dette, og kvalitetsforskjellen er liten. Spesielt på filmer som man laster ned fra nettet. Kvalitetsforskjellen er stor, det vil alltid være lurere å bruke S-Video enn composite om man har muligheten for dette. Men at du ser liten forskjell på det når du bare ser på filmer som man laster ned fra nettet kan jeg godt forstå. Har selv en S-VHS videomaskin som jeg tar opp fra TV med S-VHS kassetter, det er veldig veldig god kvalitet på opptaket i forhold til vanlig VHS som bruker composite. SVHS can offer over 400 lines of horizontal resolution compared to appx. 250 lines of VHS (and compared to appx. 500 horizontal lines of regular TV broadcast). Kilde: http://www.afterdawn.com/glossary/terms/svhs.cfm Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Kvalitetsforskjellen er stor, det vil alltid værelurere å bruke S-Video enn composite om man har muligheten for dette. Men at du ser liten forskjell på det når du bare ser på filmer som man laster ned fra nettet kan jeg godt forstå. Har selv en S-VHS videomaskin som jeg tar opp fra TV med S-VHS kassetter, det er veldig veldig god kvalitet på opptaket i forhold til vanlig VHS som bruker composite. Dette er litt off topic, så beklager om noen blir støtt: Når du tar opp fra TV, så vil opptaket aldri bli bedre enn den sendingen du tar opp. Og det er faktisk ganske stor forskjell mellom de ulike VHS-opptakerene også. Kvaliteten på videobåndene spiller også en stor rolle. Man kan ikke forvente maks kvalitet av bånd man kjøper 5 stk. for 99 kroner på Elkjøp. Så når du spiller av billige VHS-bånd på en billig VHS-spiller, så får man ikke gode bilder uansett om man bruker s-videosignaler eller composite. Jeg er ikke uenig i at s-video gir bedre bilder enn composite, men at forskjellene visuelt er så veldig stor er jeg ikke enig i. Og jeg snakker ikke bare om filmer lastet ned fra nettet. Jeg har koblet en splitter ny DVD-spiller opp til en splitter ny TV (ingen av de av billigste type), og testet både s-video og composite mellom de. Forskjellen er er liten. Og dette er en rettferdig sammenligning, fordi signalkilden har lik kvalitet. Edit: Og når du drar frem S-VHS, så har det egentlig ingenting med s-video-/compositesignaler i kabelen å gjøre. Begrepene S-VHS og s-video brukes om hverandre når det gjelder en viss type kabel, men s-video er egentlig kun en signaltype, uavhengig av hvilke typer apparater man knytter sammen. Så S-VHS er egentlig helt urelevant når det gjelder kvalitet over s-video og composite, fordi S-VHS og s-video er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå