jg980 Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hei. Jeg har en Piaggio Fly 50cc som ikke vil starte på grunn av at det ikke kommer strøm til coilen. Den har kjørt fint helt til det kom voldsomt med regn en periode, så jeg mistenker at det kan være en vannskade. Vi har prøvd ulike tennplugger osv, men det kommer ikke gnist uansett hva vi gjør. Lurer på hva som kan være problemet her, og hvor coilen skal få strøm fra. Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Coilen får strøm fra CDI. CDI får strøm fra batteri/dynamo og signal fra en pick-up ved svinghjulet. Merk at coilen bare får en puls så det er vanskelig å måle noe på den. Endret 2. juni 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
jg980 Skrevet 3. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2015 Okei. Grunnen til at det ikke kommer gnist er jo pga. vannskader. Er det noe som er spesielt utsatt, eller som har en tendens for å bli ødelagt som følger av dette? Vet at det er et lite hull rundt rattet og ned til resten av scooteren, og der regner det jo rett inn på nøkkelmekanismen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Mopeder og motorsykler pleier å være veldig godt sikra mot vannskader. CDI, coil og alt det der er inkapslet i plastikk nettopp for å unngå slikt. Noen kinesiske merker kan være dårlig beskytta men Piaggio er jo et mer kurant merke. Funker resten av det elektriske? Lenke til kommentar
jg980 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Ja det funker fint utenom at batteriet er veldig svakt, og derfor kan jeg ikke el-starte. Lenke til kommentar
jg980 Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 tror den kan være noe feil med pick-upen. noen tips for å feilsøke dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå