Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 2P EKSAMEN 2015.... KARAKTER

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen vet hvor mange poeng man må ha for å bestå matematikk 2p eksamen 2015 ?

Er det sånn at hvis man får 12 poeng har man karakter 2. Jeg har hørt litt forskjellig. Noen sier at man trenger minst 20-24 poeng, mens andre sier 12 poen er nok for å få karakter 2. 

Er det noen som kan gi meg svar ? 

Men jeg har sjekket sensurveiledning skjemaet for 2015 i matematikk 2p på matematikk.net 

Der er det en tabell som viser at man må ha :

12 poeng = 2

24 poeng = 3

35 poeng= 4

45 poeng = 5

56 poeng = 6

Er dette sant ?????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette er Udirs egne sensorveiledning, så stemmer det vel. EDIT: Jeg fant sensorveiledninga du snakka om. Det ser ut til å stemme det. 12 poeng er jo veldig lite, når 60 poeng er mulig. På en del høyere utdanning er det krav om minst 40% rett for å stå. :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hvis dette er Udirs egne sensorveiledning, så stemmer det vel. EDIT: Jeg fant sensorveiledninga du snakka om. Det ser ut til å stemme det. 12 poeng er jo veldig lite, når 60 poeng er mulig. På en del høyere utdanning er det krav om minst 40% rett for å stå. :)

kan det være sånn at hvis en person har 12 poeng i alt. Men sensor gir ikke bestått. På grunn av helheten i alt har også noe å si om man består eller ikke. 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men ville tro det, jf: "Poengfordelingen kan bli justert noe etter forhåndssensuren." I tillegg står det, til tabellen du henviser til: "Foreløpig veiledende karaktergrenser". Altså er de foreløpige og veiledende. Se også nederst: "Husk: Bruk av poeng er bare veiledende i vurderingen. Karakteren fastsettes på bakgrunn av en helhetsvurdering av besvarelsen, bruk av kjennetegn på måloppnåelse og sensors faglige skjønn som utøves sammen med andre sensorer."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...