billywillie Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Tenkte jeg skulle bytte reim da det er 9 år siden sist. Har prøvd å finne en manual på nettet uten å lykkes. Noen som har link eller en grei beskrivelse av hvordan jeg gjør dette. Lenke til kommentar
joka Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/t-belt/index.htm edit: dette er en 2,0 men er omtrent identisk med din 1,6 Endret 2. juni 2015 av joka Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Jeg pleier ikke å sette alle akslinger i 0 posisjon, men lage merke med hvit penn på hjul og gammelt belte. Overfører merker fra gammel reim til ny reim og monterer. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Jeg pleier ikke å sette alle akslinger i 0 posisjon, men lage merke med hvit penn på hjul og gammelt belte. Overfører merker fra gammel reim til ny reim og monterer. Jeg er bare litt nyskjerrig, hvordan er disse metodene forskjellig? Er det noen fordeler/ulemper med noen av metodene? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Egentlig skal man ha et spesialverktøy for å sette kan i 0 posisjon. Det er et spor i motsatt ende av kamaksel som det skal settes et jern i for å låse. Fordel er at man slipper å skaffe dette verktøyet og at man slipper å ta av topdeksel. Kort fortalt: Ny reim kommer i nøyaktig samme posisjon som gammel reim. Den nye reimen du kjøper har like mange tenner som den gamle. 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 4. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2015 (endret) Takker for tips og da er det gjort. Fulgte rådet til Luske_Ludvig og det var egentelig ganske lett Endret 4. juni 2015 av billywillie 2 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Jeg pleier ikke å sette alle akslinger i 0 posisjon, men lage merke med hvit penn på hjul og gammelt belte. Overfører merker fra gammel reim til ny reim og monterer. Det er en veldig enkel og kurant måte, og for meg, eneste måte å gjøre det på 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå