Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte kamrem golf 3 1.6l 101 hk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ikke å sette alle akslinger i 0 posisjon, men lage merke med hvit penn på hjul og gammelt belte.

 

Overfører merker fra gammel reim til ny reim og monterer.

 

Jeg er bare litt nyskjerrig, hvordan er disse metodene forskjellig?

 

Er det noen fordeler/ulemper med noen av metodene?

Lenke til kommentar

Egentlig skal man ha et spesialverktøy for å sette kan i 0 posisjon. Det er et spor i motsatt ende av kamaksel som det skal settes et jern i for å låse. Fordel er at man slipper å skaffe dette verktøyet og at man slipper å ta av topdeksel.

 

Kort fortalt: Ny reim kommer i nøyaktig samme posisjon som gammel reim. Den nye reimen du kjøper har like mange tenner som den gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pleier ikke å sette alle akslinger i 0 posisjon, men lage merke med hvit penn på hjul og gammelt belte.

 

Overfører merker fra gammel reim til ny reim og monterer.

 

Det er en veldig enkel og kurant måte, og for meg, eneste måte å gjøre det på ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...