Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bra kjøp? Opel Vectra

Anbefalte innlegg

Hei! Så på en opel vectra GTS 2003. Diesel og automat. Gått 200 000.

Har prøvekjørt den, og merket ingen ting. Han skulle ta den med på EU nå slik at jeg slapp å styre med det senere. Og det var noen 2er feil. Den må bli godkjent til oktober. Av feil var det:

Nærlys- Feil innstilling

Bakkaksel- dårlig innfestninger, slakk i stoforing v/s bak

Foraksel- stor toe-out

Slitt bærekule - begge sider foran

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58975179&searchclickthrough=true

Fikk prutet ned til 58000. Han hadde fått prisoverslag hos verksted på å fikse feilene på 11000. Så han sa da 47000. Er det noe å gå for, eller er det et dårlig tilbud? Takker for svar.

Endret av gangangan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som noen fantastisk deal spør du meg, hvordan så servicehefte ut og når er neste store verkstedsbesøk som regreim osv?

Fullt utfylt servicehefte, og regreim var byttet ca. 40000 km siden. Service for 3000km siden.

Lenke til kommentar

Har eid en 05 Vectra stasjonsvogn med 1.9cdti motor i 6 år. Det har vært et elsk/hat forhold! Når alt virker er det en fantastisk god bil, når noe ryker (ofte) koster det det hvite i øyet! De siste 3 årene har verkstedutgiftene ligget rundt 20 000,- pr år i tillegg til vanlig service!

Det har vært utskifting av div styreenheter, dynamo, minst 1 ryggesensor pr år til 1000,- stk, clutch, svinghjul, bærebroer, glødeplugger og tilleggsvarmer, for å nevne de mest kostbare tingene.

Men som sagt de gangene bilen har fungert har det vært en perfekt familiebil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ordinær Vectra på tilsvarende kjørelengde/årsmodell vil ligge på ca kr 30.000. Legg inn et bud på kr 40K. 

Selv med feilene?

Du må gjøre en deal der, men jeg mente å gå fra 47 til 40k. Selv er jeg heldig med kontakter for rimelige reparasjoner. Vectra er en super bil å kjøre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...