Gå til innhold

Windows 8.1 freeze

Anbefalte innlegg

Hei, så i dag oppstå jeg på et problem. 

I dag starte jeg windows på en vanlig måte (Windows 8.1). Jeg hadde planer om å spille litt cs, samtidig som jeg bruke spotify.

Når spillet har startet, begynner plutselig alt å fryse, og jeg begynner plutselig å se skrivebordskjermen, med blant annet volummåleren, epost osv. 

Jeg prøvde CTRTL+ALT+Del - knappen, men det funka ikke. Så dermed var min eneste utvei å slå av pcen manuelt. 

Så det jeg lurer på. Hvorfor skjedde dette, har det noe med Windows 8.1 å gjøre? 

Og kan det å slå av pcen manuelt ha en dårlig effekt på pcen, eller går det helt fint?

Jeg vil helst ikke resette pcen min, da jeg for noen dager siden installerte Windows 8.1, og har en del programmer. Men hva tenker dere, tror dere pcen fortsatt vil kjøre bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å slå av PC'en manuellt (kalt "svensken" på fagspråket) er stort sett ikke noe problem så lenge ikke harddisken, vet ikke med SSD, jobber. Det er dog ikke å anbefale dette som standard avsluttningsmetode :p

Jeg gjorde det mye før, ca 15 år siden, da jeg hadde trøbbel med noen programmer som ikke likte hverandre. Brukte vel svensken stort sett hver dag og det gikk bra det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...