Husam Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Er ikke slik man lager spill (...) Sukk... Jo, det er blitt en ganske vanlig måte å lage spill på. Og i mange tilfeller fungerer det meget bra. Jeg kan nevne masse gode spill som er finansiert ved hjelp av Kickstarter. Hvis folk ikke vil ha det, blir det jo uansett ikke finansiert! Og du skal få slippe å betale noe som helst. Jeg skjønner ikke problemet. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 De gir et ultimatum, gi penger eller ikke noe spill, gi mer penger, ellers vil features fra spill ikke være der fordi vi ikke har råd til det, Er ikke slik man lager spill,finnes masse indy devs som lager spill uten å gå på kickstarter. De jobber med spillet og selger det, om disse folka ikke tjente nok til å finansiere hele produksjonen ved salg av tidligere spill, vel da ee ikke spillne gode nok/populære nok,ikke at de to finnes, finnes mange spill som fortjener å bli laget de fleste blir ikke det. De fikk hjelp til to av sine spill, nå får de faen manne seg opp å gjøre resten selv. Du evner ikke å forstå hvordan kickstarter fungerer og incentivene for å bidra til at man har mer penger = mer tid til utvikling. Jeg har ikke noe problem med at du tror dette om kickstarter , personlig så nyter jeg fordelene av å kunne bidra tidlig med penger og tilbakemeldinger i forhold til utviklingen = bedre spill som sluttprodukt. Jeg har faktisk via kickstarter og investeringsmodellen deltatt i aktivt å gi tilbakemeldinger på Wasteland 2 og dermed etter hvert sett et langt bedre spill enn det var ved release. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 De gir et ultimatum, gi penger eller ikke noe spill, gi mer penger, ellers vil features fra spill ikke være der fordi vi ikke har råd til det, Er ikke slik man lager spill,finnes masse indy devs som lager spill uten å gå på kickstarter. De jobber med spillet og selger det, om disse folka ikke tjente nok til å finansiere hele produksjonen ved salg av tidligere spill, vel da ee ikke spillne gode nok/populære nok,ikke at de to finnes, finnes mange spill som fortjener å bli laget de fleste blir ikke det. De fikk hjelp til to av sine spill, nå får de faen manne seg opp å gjøre resten selv. Du evner ikke å forstå hvordan kickstarter fungerer og incentivene for å bidra til at man har mer penger = mer tid til utvikling. Jeg har ikke noe problem med at du tror dette om kickstarter , personlig så nyter jeg fordelene av å kunne bidra tidlig med penger og tilbakemeldinger i forhold til utviklingen = bedre spill som sluttprodukt. Jeg har faktisk via kickstarter og investeringsmodellen deltatt i aktivt å gi tilbakemeldinger på Wasteland 2 og dermed etter hvert sett et langt bedre spill enn det var ved release. Jeg har også invisert i kickstarter (2 ganger om jeg husker riktig) Problemet mitt er at det er latskap å forsette å gå dit når du har en fungerende bedrift (men er den fungerende når du må trygle om mer penger hver gang du lager et nytt spill) Kan ikke du ikke lage spill på en normal måte i den virkelige verden styrt av markedskrefter, er du ikke verdig til å drive en bedrift. Er som om BMW skulle kreve forskudd betaling av kjøpere før de bygynner på en ny model, hver gang de skal lage en ny model. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 5. juni 2015 Del Skrevet 5. juni 2015 Kan ikke du ikke lage spill på en normal måte i den virkelige verden styrt av markedskrefter, er du ikke verdig til å drive en bedrift. Herregud. Kickstarter er jo i seg selv nesten et perfekt eksempel på en verden styrt av markedskrefter. Bare dersom forbrukerne vil ha det du tilbyr, klarer du å finansiere det. Alternativet for de aller fleste spillselskaper er å tigge penger hos produsenter. Det er definitivt ikke noe bedre tegn på at de har fungerende bedrifter. Og det er massevis av fordeler ved å få spillet finansiert ved hjelp av Kickstarter fremfor av en produsent. Også for kundene. Lenke til kommentar
lavizh_ Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Kan ikke du ikke lage spill på en normal måte i den virkelige verden styrt av markedskrefter, er du ikke verdig til å drive en bedrift. Herregud. Kickstarter er jo i seg selv nesten et perfekt eksempel på en verden styrt av markedskrefter. Bare dersom forbrukerne vil ha det du tilbyr, klarer du å finansiere det. Alternativet for de aller fleste spillselskaper er å tigge penger hos produsenter. Det er definitivt ikke noe bedre tegn på at de har fungerende bedrifter. Og det er massevis av fordeler ved å få spillet finansiert ved hjelp av Kickstarter fremfor av en produsent. Også for kundene. Bra sagt. Jeg vil heller gå direkte til gamere enn produsenter. Kickstarter er perfekt for det. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Kan ikke du ikke lage spill på en normal måte i den virkelige verden styrt av markedskrefter, er du ikke verdig til å drive en bedrift. Herregud. Kickstarter er jo i seg selv nesten et perfekt eksempel på en verden styrt av markedskrefter. Bare dersom forbrukerne vil ha det du tilbyr, klarer du å finansiere det. Alternativet for de aller fleste spillselskaper er å tigge penger hos produsenter. Det er definitivt ikke noe bedre tegn på at de har fungerende bedrifter. Og det er massevis av fordeler ved å få spillet finansiert ved hjelp av Kickstarter fremfor av en produsent. Også for kundene. Bra sagt. Jeg vil heller gå direkte til gamere enn produsenter. Kickstarter er perfekt for det. Og det er mulighet for et spillselskap å sjekke 'stemningen' i markedet for spillet, De slipper å gå på en smell med å lage et spill ingen har interesse av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå