Øystein.F. Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Kan studioet bak Wasteland 2 og Torment: Tales of Numenera lukkast igjen?Kickstarter-kampanjen for The Bard's Tale IV er i gong Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Eh de er nå et vellykket spillselskap, kankje lage spill på en skikkelig måte, du vet innvistere penger og tid så gjøre ferdig spillet og slippe det. Ikke trygle om penger som en uteligger for å så ha spillet på early access. Endret 2. juni 2015 av Gunfreak 3 Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Synes modellen deres er helt utmerket jeg. De kombiner crowdfunding med inntekter fra spillkatalogen slik at de beholder fullt eierskap og kan gjøre sine egne valg, med innspill underveis fra backerne. Jeg backet både wl2, som forøvrig får en stor (gratis) oppdatering snart, og torment, og nå har jeg spyttet noen kroner i bt4 også Edit: wow, 30% funded på bare noen timer, og trender mot >14M! Endret 2. juni 2015 av anders iver Lenke til kommentar
lavizh_ Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Eh de er nå et vellykket spillselskap, kankje lage spill på en skikkelig måte, du vet innvistere penger og tid så gjøre ferdig spillet og slippe det. Ikke trygle om penger som en uteligger for å så ha spillet på early access. De lager spill på skikkelig måte. Den modellen fungerer helt utmerket den, men det er selvfølgelig ikke for alle. Da er det best å vente til spillet er ferdig utviklet. Bare se hvor vellykket kampanjen til inXile er allerede, de har fått inn $458,248 på bare noen timer. Endret 2. juni 2015 av lavizh_ Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Eh de er nå et vellykket spillselskap, kankje lage spill på en skikkelig måte, du vet innvistere penger og tid så gjøre ferdig spillet og slippe det. Ikke trygle om penger som en uteligger for å så ha spillet på early access. De lager spill på skikkelig måte. Den modellen fungerer helt utmerket den, men det er selvfølgelig ikke for alle. Da er det best å vente til spillet er ferdig utviklet. Bare se hvor vellykket kampanjen til inXile er allerede, de har fått inn $458,248 på bare noen timer. Billig måte å lage spill på, ok om du ikke har andre muligheter, men ikke godkjent for et veletablert studio. Snart begynner vel UBI soft med kickstarter også.. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Det ser ut til at det er er liv i Kickstarter-modellen enno. Eg gjekk inn med $20. inXile har levert varene før, og det at dei no vil gi ut ein forbetra versjon av Wasteland 2 fortel meg at dette er eit selskap eg vil støtte. Skulle ønske Hero-U si kampanje kunne fått litt av denne merksemda. Akkurat no ser det ut til at dei vil nå målet, men det blir nok ikkje med like klar margin.Kay Endret 2. juni 2015 av KayAU Lenke til kommentar
Husam Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Det finnes mange sleipe og griske Kickstarter-aktører der ute, men man skal ha fulgt veldig dårlig med om man mener at inXile og Brian Fargo er blant disse. Det er få som klarer å gjøre Kickstarter-prosjekter til en symbiose mellom fans og utviklere like godt som Fargo & co, og dette er rett og slett den beste måten for inXile å gjøre det på, både for dem selv og forbrukerne. I tillegg er jeg som flere andre her imponert over hvor godt de følger opp Wasteland 2. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Helt enig med Husam her. Hittil så har Inxile levert det de har lovet og vel så det. At f.eks Wasteland 2 har blitt jobbet med etter slippdato er jo bare positivt , det er på mange måter et helt annet spill i dag enn ved lansering. Har støttet Wasteland 2 , Torment og nå Bards Tale IV. Blir spennende å utforske Skara Brae på nytt Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Støttet spillet, nå er de på omtrent 50% av veien til finansieringsmålet. Skara Brae or bust! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det finnes mange sleipe og griske Kickstarter-aktører der ute, men man skal ha fulgt veldig dårlig med om man mener at inXile og Brian Fargo er blant disse. Det er få som klarer å gjøre Kickstarter-prosjekter til en symbiose mellom fans og utviklere like godt som Fargo & co, og dette er rett og slett den beste måten for inXile å gjøre det på, både for dem selv og forbrukerne. I tillegg er jeg som flere andre her imponert over hvor godt de følger opp Wasteland 2. Det er ikke at man blir lurt, men er en elendig måte å lage spill på, om de spillene man har gitt ut ikke selger godt nok til at de kan fiansiere hele produksjonen av et nytt spill selv. Ja da får de slutte å lage spill. Dette er som subsidier til industri og bønder, kan ikke en bedrift tjene nok på redelige måter, er ikke bedriften verdt livet. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det er ikke at man blir lurt, men er en elendig måte å lage spill på, om de spillene man har gitt ut ikke selger godt nok til at de kan fiansiere hele produksjonen av et nytt spill selv. Ja da får de slutte å lage spill. Dette gir ingen mening. Om inntektene fra et spill skal finansiere både produksjonen av det spillet OG neste spill for at en uavhengig utvikler skal få lov til å fortsette, blir det ikke mange igjen. InXile er definitivt levedyktige. De gir til og med 5 % av profitten sin videre til andre Kickstarter-prosjekter de tror på, noe som både forteller at driften deres er sunn og at grunnen til at de lager spill på denne måten er en forkjærlighet for folkefinansieringsmetoden. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det er ikke at man blir lurt, men er en elendig måte å lage spill på, om de spillene man har gitt ut ikke selger godt nok til at de kan fiansiere hele produksjonen av et nytt spill selv. Ja da får de slutte å lage spill. Dette gir ingen mening. Om inntektene fra et spill skal finansiere både produksjonen av det spillet OG neste spill for at en uavhengig utvikler skal få lov til å fortsette, blir det ikke mange igjen. InXile er definitivt levedyktige. De gir til og med 5 % av profitten sin videre til andre Kickstarter-prosjekter de tror på, noe som både forteller at driften deres er sunn og at grunnen til at de lager spill på denne måten er en forkjærlighet for folkefinansieringsmetoden. Det er sånn verden funker, er andre måter å drive folkefinasiering på, lag eb egen side for spillet og la folk kjøpe seg inn der. Å drive å løpe til kickstarter hele giden virker dom amatør tull, en gang er greit for å få en start, men ikke for hvert jævla spill du lager. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det bedre å lage en egen folkefinansieringsside enn å bruke Kickstarter? Den eneste effekten av det hadde vært mer unødvendig, kostnadskrevende arbeid for dem. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det bedre å lage en egen folkefinansieringsside enn å bruke Kickstarter? Den eneste effekten av det hadde vært mer unødvendig, kostnadskrevende arbeid for dem. Gi oss penger ellers blir det ikke noe spill er trygling og tigging. Hvis de lager en egen side der de sier vi lager dette spillet vil du være med på moroa, og få kule bonuser bli med her. To helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Hvorfor er det bedre å lage en egen folkefinansieringsside enn å bruke Kickstarter? Den eneste effekten av det hadde vært mer unødvendig, kostnadskrevende arbeid for dem. Gi oss penger ellers blir det ikke noe spill er trygling og tigging. Hvis de lager en egen side der de sier vi lager dette spillet vil du være med på moroa, og få kule bonuser bli med her. To helt forskjellige ting. Kan ikke si at jeg støtter meningen din. Vi har allerede mange sider å forholde seg til , tror du virkelig det vil være bedre og enklere å gjøre som du sier? Jeg føler at kickstarter blir brukt på riktig måte her for de som lager nye spill og prøver å unngå store selskap som skal diktere hva de skal gjøre med spillet som de lager. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Enig. Jeg kan ikke fatte hva som er problemet med at inXile bruker Kickstarter så hyppig, når de åpenbart er til å stole på og det har vist seg som en fordel for både utvikler og fans. Det er uansett ikke noe mer "trygling og tigging" enn om de hadde bedt om penger via en egen dedikert nettside til spillet. Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor er det bedre å lage en egen folkefinansieringsside enn å bruke Kickstarter? Den eneste effekten av det hadde vært mer unødvendig, kostnadskrevende arbeid for dem.Gi oss penger ellers blir det ikke noe spill er trygling og tigging. Hvis de lager en egen side der de sier vi lager dette spillet vil du være med på moroa, og få kule bonuser bli med her. To helt forskjellige ting. To helt forskjellige ting faktisk.... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Hvorfor er det bedre å lage en egen folkefinansieringsside enn å bruke Kickstarter? Den eneste effekten av det hadde vært mer unødvendig, kostnadskrevende arbeid for dem.Gi oss penger ellers blir det ikke noe spill er trygling og tigging.Hvis de lager en egen side der de sier vi lager dette spillet vil du være med på moroa, og få kule bonuser bli med her. To helt forskjellige ting. To helt forskjellige ting faktisk.... Ja, det ene er gi oss penger ellers blir det ikke noe spill, det andre er det blir spill, og dere får bonuser om dere blir med på det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ja, det ene er gi oss penger ellers blir det ikke noe spill, det andre er det blir spill, og dere får bonuser om dere blir med på det. Tror du faktisk har misforstått hvordan kickstarter fungerer Vanligvis så er det sånn at en utvikler må enten : 1 : Utvikleren må forholde seg til en av de store for å få finansiert (om de ikke har nok penger selv ) prosjektet sitt , man mister da en god del av kontrollen da utgiveren vil stille sine krav i forhold til fremdrift , utgivelsedato , innhold osv... 2 : Kickstarter er med og finansierer prosjektet fra starten av , her er det opp til brukerne å velge de prosjektene som de har lyst til å støtte vel vitende at det finnes en risiko der de kan tape pengene. Etter X antall måneder / år forventes det at man får produktet som har blitt startet på kickstarter eller i det minste har bidratt til å utvikle det (avhengig av hvor mye man ga). Og så har man jo flere varianter av de som har egenkapital men som må be om hjelp eller finansiering på en eller annen måte. Uansett , dette handler ikke om å tvinge brukerne til å finansiere et spill , det er jo tross alt opp til hver enkelt hva man har lyst til å støtte og det gir heller ikke 100% garanti for at du får det du har finansiert utviklingen av , men det er jaggu meg 100X bedre enn å la store selskap som Sony etc få lov til å diktere hva DU ønsker deg i et spill i forhold til hva de vet kommer til å gi dem så mye profitt som mulig... Personlig foretrekker jeg kickstarter og store seriøse selskap som Betheshda. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. juni 2015 Del Skrevet 4. juni 2015 Ja, det ene er gi oss penger ellers blir det ikke noe spill, det andre er det blir spill, og dere får bonuser om dere blir med på det. Tror du faktisk har misforstått hvordan kickstarter fungerer Vanligvis så er det sånn at en utvikler må enten : 1 : Utvikleren må forholde seg til en av de store for å få finansiert (om de ikke har nok penger selv ) prosjektet sitt , man mister da en god del av kontrollen da utgiveren vil stille sine krav i forhold til fremdrift , utgivelsedato , innhold osv... 2 : Kickstarter er med og finansierer prosjektet fra starten av , her er det opp til brukerne å velge de prosjektene som de har lyst til å støtte vel vitende at det finnes en risiko der de kan tape pengene. Etter X antall måneder / år forventes det at man får produktet som har blitt startet på kickstarter eller i det minste har bidratt til å utvikle det (avhengig av hvor mye man ga). Og så har man jo flere varianter av de som har egenkapital men som må be om hjelp eller finansiering på en eller annen måte. Uansett , dette handler ikke om å tvinge brukerne til å finansiere et spill , det er jo tross alt opp til hver enkelt hva man har lyst til å støtte og det gir heller ikke 100% garanti for at du får det du har finansiert utviklingen av , men det er jaggu meg 100X bedre enn å la store selskap som Sony etc få lov til å diktere hva DU ønsker deg i et spill i forhold til hva de vet kommer til å gi dem så mye profitt som mulig... Personlig foretrekker jeg kickstarter og store seriøse selskap som Betheshda. De gir et ultimatum, gi penger eller ikke noe spill, gi mer penger, ellers vil features fra spill ikke være der fordi vi ikke har råd til det, Er ikke slik man lager spill,finnes masse indy devs som lager spill uten å gå på kickstarter. De jobber med spillet og selger det, om disse folka ikke tjente nok til å finansiere hele produksjonen ved salg av tidligere spill, vel da ee ikke spillne gode nok/populære nok,ikke at de to finnes, finnes mange spill som fortjener å bli laget de fleste blir ikke det. De fikk hjelp til to av sine spill, nå får de faen manne seg opp å gjøre resten selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå