Vallety Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 OK, jeg ønsker å oppgradere pcen min litt for nye spill... Nåværende pc spesifikasjoner: Nzxt phantom 410 Gtx 770 intel i7 2600k 2tb harddisk 8gb ram silver power 750w power supply et eller annet asus motherboard og en noctua cpu fan Jeg tenker at en 980ti og en av de nye haswell processorne hadde vært no. Regner med at jeg trenger nytt hovedkort også. Noen andre ideer? Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 CPU'n din er faktisk fortsatt bra. Du vil kunne hente mye ekstra spillytelse ved å kjøpe gtx 980, 980ti, 970 eller R9 290x. Hvorfor ønsker du å oppgradere CPU? Synes du den er treg? Har du prøvd å overklokke den? Hvilken oppløsning spiller du på. Dersom skjermen din er 1080p så hadde jeg ikke kjøpt gtx 980/980ti. Da hadde jeg kjøpt 970 eller r9 290x. Dersom du spiller på 2560x1440 så hadde jeg kjøpt 980 eller 980ti Jeg hadde ikke oppgradert CPU nå, den er fortsatt kjempebra. Jeg hadde ventet på neste generasjon skylake som kommer i slutten av sommer. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Enig med Strato, ser ikke behov for å oppgradere CPU en overclock der gjør underverker.. I ditt tilfelle, så kan du jo fint gå for et gtx 980 kort, så har du mye power fremover. Om du ikke skal game i 4k så trenger du ikke ti-versjonen som nettopp er sluppet. Så oppsummering: Overclock gjerne, for raskere hester setter spill pris på, ellers har du nok juice i den du har allerede for spill. GTX 980, så er du godt rustet nå og fremover. En SSD har vel blitt et must i disse dager? Nå koster jo 512GB disker ca 1700 spenn ish. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hvorfor ikke ti? 980 er kinda entusiast nå som det overhodet er meningsløst og kjøpe unless man har ett fra før av. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Fordi et vanlig 980 koster rundt 5k men ti starter på 6700 eller no, og skal du game på 1080p er det vel veldig lite å hente på et ti over det vanlige kortet. Men skal man opp i oppløsning feks 1440p ville jeg gått for ti først som sist. Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hvorfor ikke ti? 980 er kinda entusiast nå som det overhodet er meningsløst og kjøpe unless man har ett fra før av. TI er fint det, men det blir meningsløst til 1080p. Ergo førsteposten min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå