AnonymDiskusjon Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hei, Begynner å bli svært bekymret for min far, som i løpet av de fem siste årene har overspist. Han har utviklet et usunt forhold til sukker, og jeg tror han er avhengig av sine doser med sjokolade og kakao. Nå begynner knærna hans å svikte, og magen har vokst såpass mye, at jeg er redd for at han skal utvikle diabetes og hjerteinfarkt (som ligger i familien). Jeg har utallige ganger disket opp med smaksfulle vegetarretter, smoothies, juicer, kjøpt inn kokebøker, kjøkkenutstyr, men alt forgjeves. Noen tips til hva jeg kan gjøre før det blir for sent? Anonymous poster hash: 621fc...044 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hei, Begynner å bli svært bekymret for min far, som i løpet av de fem siste årene har overspist. Han har utviklet et usunt forhold til sukker, og jeg tror han er avhengig av sine doser med sjokolade og kakao. Nå begynner knærna hans å svikte, og magen har vokst såpass mye, at jeg er redd for at han skal utvikle diabetes og hjerteinfarkt (som ligger i familien). Jeg har utallige ganger disket opp med smaksfulle vegetarretter, smoothies, juicer, kjøpt inn kokebøker, kjøkkenutstyr, men alt forgjeves. Noen tips til hva jeg kan gjøre før det blir for sent? Anonymous poster hash: 621fc...044 Ta han med til en lege som er såpass direkte at han forstår fremtidsutsiktene sine om han ikke endrer livsstil. Så får han selv velge hvilket liv han vill leve, det er jo strengt talt ikke noe du har noe med. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 (endret) Det er ikke vanskelig å kjøpe grønnsaker og ren kjøtt. Bare slutt å spise mat med tilsetnings stoffer og kjøp ren mat. Grønnsaker, frukt og rått kjøtt. Det er ikke vanskelig. I tillegg burde du kjøpe krydder. Da mener jeg ren krydder og ikke sånn taco eller pommes frites krydderblanding. Kjøp også Asiatisk saus som Soya saus, fiskesaus og østers saus. Kjøpt også flytende honning og hvitvins eddik. Dette må du gjøre. Lag denne retten til din far og jeg lover deg at han aldri kommer til å spise junkfood noensinne igjen. Server dette med hvit ris og grønnsaker. Glimrende måltid og fantastisk sunt. Brun ris er ikke noe sunnere enn hvit ris. Brun ris derimot inneholder mer fiber og næringsstoffer enn hvit ris. Det er eneste forskjell. Dette er en myte som er oppfunnet av kostholdseksperter og trenings fanatikere. Hvit ris er uten skall og brun ris er med skall. Når du fjerner skallet får du hvit ris. Hvis hvit ris er usunt. Da burde hele Asia vært feit og stygg nå Ikke kjøp brun ris for det er dyrt..... Endret 2. juni 2015 av Rioter Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Vegetarmat og slikt hadde ikke hjulpet meg i hvert fall. Hva med å ha en "intervention", og se om det hjelper han med å innse hva han gjør? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Jeg tror du må finne en eller annen måte å få han selv til å ville å gjøre noe med det. Hva kan gi han et så sterkt inntrykk at han forandrer livsstil og kosthold? Han må innse det negative i hvordan han har det nå, og samtidig se det positive i hvordan en endret livsstil kan hjelpe han og holde helsa i orden. En tur på legekontoret hvor legen kan fortelle om fremtidsutsiktene hans tror jeg vil gi et inntrykk, samtidig som at dere finner en løsning på hvordan dette kan bedres, så man ikke ser svart på det, men heller setter nye mål sammen. My opinion... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 (endret) Veldig vanskelig trend å stoppe dessverre..... prosentandelen overvektige mennesker som klarer å slanke seg ned til normalvekt er EKSTREMT LAV. Du får fortelle han alvoret og hjelpe han så godt du kan. Hva om du finner 5 snacks som han kan spise så mye han vil av ute å legge på seg? broccoli f.eks.... eller selleri.... bare NOE, noe han liker..... så kjøper du 50KG av det og fyller opp hele kjøleskapet..... sjokolade og kakao...grøss høres veldig usunt ut Det krever EKSTREME metoder til for å vende slike trender, en jeg kjenner hadde røyka i 20 år.. han tvang seg selv til å spise sneipene sine hver gang han røyka... slutta fort kan du si Det finnes også medikamenter som hemmer opptak av næring men det vil nok heller forverre inntaket Endret 3. juni 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå