GolfBag Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg skal kjøpe meg digitalkamera, men trenger hjelp... (surprise surprise, når jeg skriver i dette forumet tenker vel du...) Hva er det beste kjøpet av et: Sony PC 330 til 14999,- eller: Panasonic NVG-S70 (3ccd) til 11995,- + diverse stash eller: Sony pc 120 til ca. 11000,- + diverse stash Stash kan være: batteri, filter, linser, tripod, redigeringsprogram osv. (skriv hva du anbefaler hvis du velger et av disse to alternativene). Hvordan får jeg mest ut av mine 15000 grunker som jeg skal bruke på dette? Egentlig blir vel dette en NVG-S70 vs PC 120 - tråd... Lenke til kommentar
D_A_N Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Hei! Jeg ville valgt sony pc120 pga. av at det er ganske lyssterkt i følge de testene og erfaringer jeg har lest. Du skal ikke la deg fascinere av 3 ccd på panasonic gs-70. Den har ett visst slektskap med mx-500 -ganske gode bilder i gode lysforhold, men masse "korn" og dålige bilder i litt mindre gode lysforhold. Tv2 har brukt pc110 el. 115 i programmet "jentepiratene". Det er forgjengeren til pc 120. Du skal ha et veldig godt øye og en veldig god tv for å se forskjell på det proffe kameraet sony pd-150(som også brukes i programmet) og pc120. Kameraet koster 9995,- på elkjøp, og da er det jo litt å bruke på ekstrautstyr(mikrofon, større batteri, vidvinkel osv.) tro meg, det får du bruk for! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Takk skal du ha! Raskt levert Er det noen som kan spå om Sony-kameraer kommer til å synke i utsalgspris med det første? Nå som pc330 har kommet... Jeg har jo sett at de fleste ikke har gått noe særlig ned i pris siden tidlig i vår.... Lenke til kommentar
isen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Er ikke PC120 forgjengeren til PC330E. Da må vel 330 være et bedre kamera. Selv ville jeg valgt trv80. Det har je mye større skjerm, og trv 80 ligger jo den riktige veien i hånda. Da betyr det ikke så mye om det er litt større. Mvh Lenke til kommentar
isen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Er ikke PC120 forgjengeren til PC330E. Da må vel 330 være et bedre kamera. Selv ville jeg valgt trv80. Det har je mye større skjerm, og trv 80 ligger jo den riktige veien i hånda. Da betyr det ikke så mye om det er litt større. Mvh Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 På en måte er det vel forgjengeren, men på en annen måte så er det jo en helt ny nummer-serie. Det er mye ny teknologi som de har putta oppi... Jeg liker kameraene som står opp... og hvis jeg først tenker på å bruke to tusenlapper ekstra på trv80 så høres det mer fornuftig ut å bruke to til og få PC330. Lenke til kommentar
Tja Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Du bør være klar over at du får Panasonic GS-70 for bare 9.495,- hos Multicom. Det tekniske overlater jeg til andre å uttale seg om :-) Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 hehe, har sett det der ja... Men jeg har bestemt meg for å kjøpe pc 330,- så har jeg noe jeg kan bruke til alt... Det er ikke så værst å ha venner i Abu Dhabi (emiratene)... jeg skal høre med en fyr om hva det koster der nede... Ixus 400 kostet 3300,- for et halvt år siden, det tilsvarte norske priser uten moms... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 En liten kuriositet... har fått inn Sony pc330 på jobben (en stund siden), men da vi prøvde det med uorginale batterier, funket det i 10 sekunder før det slo seg av. Vi prøvde med flere uorginale, men det er kun de orginale Info Lithium batteriene som funker... sleipt, men genialt av Sony. Så be aware om du har uorginale du tror virker til dette kameraet. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Nei det har jeg ikke... takk for tipset... Btw... pc 330 koster 12000,- i Abu Dhabi, jeg tror jeg kjøper det.. Endret 15. november 2003 av GolfBag Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Jeg har et så å si ubrukt MX500 m/vidvinkellinse til salgs. Ikke gæærn't for 15 lapper det Jeg ga 19.500,- for det selv :grine: Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Er du ko-ko? For det første koster kameraet 13000,- nå (det du snakker om) for det andre er det b.r.u.k.t. For det tredje har jeg allerede bestemt meg for et kamera. Og så skal det være lite og fint. Panasonic er ikke akkurat kjent for design... Endret 16. november 2003 av GolfBag Lenke til kommentar
raatass40 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg skal kjøpe meg digitalkamera, men trenger hjelp... (surprise surprise, når jeg skriver i dette forumet tenker vel du...) Hva er det beste kjøpet av et: Sony PC 330 til 14999,- eller: Panasonic NVG-S70 (3ccd) til 11995,- + diverse stash eller: Sony pc 120 til ca. 11000,- + diverse stash Stash kan være: batteri, filter, linser, tripod, redigeringsprogram osv. (skriv hva du anbefaler hvis du velger et av disse to alternativene). Hvordan får jeg mest ut av mine 15000 grunker som jeg skal bruke på dette? Egentlig blir vel dette en NVG-S70 vs PC 120 - tråd... *grin* hihi mpx selger sony DCR PC330 til kr. 12910,- kanskje jeg skulle kvitte meg med mitt PC-105 Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 *Woops* jeg mente visst at det kostet 11000,- i Abu Dhabi, han som kjøpte det hadde regnet feil. Lenke til kommentar
Tigris Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Her et par linker til tester gjort av DCR-PC330: http://www.dvspot.com/reviews/sony/pc330-review/index.shtml http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm Kan også anbefale denne tråden. Her er det gjort en direkte sammenlikning mellom Pana MX 500 og PC330. http://www.camcorderinfo.com/bbs/t29777.html Ellers kan jeg anbefale denne butikken i London dersom det er noen som skal på juletur: http://www.askdirect.co.uk/ Har handlet mye på denne butikken. Kjøpte i sommer en TRV80. Denne er nå solgt og jeg bytter til PC330. Spør etter Ringo så får dere god service. PC330 koster ca 12.000 hos ASK. I tilegg retuneres momsen på flyplassen. Ca 17%. Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Her et par linker til tester gjort av DCR-PC330:http://www.dvspot.com/reviews/sony/pc330-review/index.shtml http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm Kan også anbefale denne tråden. Her er det gjort en direkte sammenlikning mellom Pana MX 500 og PC330. http://www.camcorderinfo.com/bbs/t29777.html Ellers kan jeg anbefale denne butikken i London dersom det er noen som skal på juletur: http://www.askdirect.co.uk/ Har handlet mye på denne butikken. Kjøpte i sommer en TRV80. Denne er nå solgt og jeg bytter til PC330. Spør etter Ringo så får dere god service. PC330 koster ca 12.000 hos ASK. I tilegg retuneres momsen på flyplassen. Ca 17%. Vil det si at jeg kan kjøpe Canon XM2 til ca.18500 (£1599), og så få igjen 17% som tilsvaere 3150. Det blir da 15350 som er 6000 billigere enn i Norge. Royrogers Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 Gratis tur til england det Lenke til kommentar
Tigris Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Dette er mulig siden Norge forsatt står utenfor EU. Men systemet forusetter at du skal betale norsk moms når du kommer til Norge. (Dersom du husker på det :!: ) Regelene for handel innenfor EU er generellt slik at du betaler moms i det landet du handler. Når du så forlater EU (trenger ikke være det landet du handlet i) får du så et stempel på utførselpapirene du fikk i butikken du handlet varen. Dette sendes så tilbake og momsen blir refundert på kredittkortet ditt. Prosessen kan ta et par mnd men det virker. Du har maks 3mnd. på deg fra du handlet varen til papirene må stemples. Den enkleste løsningen er å ta med de ferdig utfylte pairene på flyplassen. Vis fra varen du har handlet og du vil få refusjon direkte. Dettte forutsetter at du har gyldig bilett og har sjekket inn på flighten. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå