HDSoftware Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Følgende er gjort: et vindu (form), en DataGridView og en BindinSource. Binding Source er satt opp til å "spise" entitetsklassen Dokument. Klassen gjenspeiler kun det jeg vil skal vises fra en SQL spørring. DataGridView har denne Bindingsourcen som datasouorce. Alt dette er satt opp i FORM designeren, altså ingen handcode her unntatt entitetsklassen så klart og selve fyllingen av records i bindingsourcen. Så har jeg lagt inn kode på eventet "ColumnHeaderMouseClick". Denne koden er relativt enkel og i korte trekk ender den ut med følgende statement: bsDocumentsInProject.Sort = newColumn.DataPropertyName + " " + sortstring; der DataPropertyName gir property navnet i entitetsklassen og sortstring er enten "ASC" eller "DESC" avhengig hvordan man har trykket o.s.v. Alt dette funker helt perfekt og sortglyph markeringen funker som den skal. Men, det skjer ikke noe som helst i BindingSource. Ikke noe sortering. Det kan da ikke være meningen at jeg må fylle på nytt fra SQL serveren? Eller? Greia er at selve fyllingen av bindingsource ikke går på noe SQL statement. Det er en FOREACH basert på noen andre utvalg i vinduet Alle tips er hjertelig velkomne.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå