Gå til innhold

XCOM 2 - tråden


Anbefalte innlegg

Bare for å dele med dere. Jeg hadde en save som ble korrupt, det var under et mission der "Chryssalids" gravde seg rundt og styrte med noe "hive" greier.

 

 

 

Saver i geoscape før hver mission. Hvis noe bugger kan man gå tilbake til geoscape, og da velger den også et annet kart nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns avatar prosjektet går fort opp, eneste effektive måten å fjerne det på er å ta ut de basene som dukker opp, men de dukker alltid opp langt til helvete så heg må liksom ta kontakt med 2-3 nye regioner for å komme dit og innen da hsr 1 eller 2 nye baser dukket opp og 2-4 flere saker på avatar basen har blitt lagt til.

 

 

Hver gang du tar ut en base, så bremser du prosjektet med 6 uker. Nøkkelen er å styre hvor ofte du tar ut en. Dessuten vil fiendens vanskelighetsgrad skaleres sånn cirka til tech-nivået ditt.

Lenke til kommentar

 

Håper på en mod eller en forandring i en av DLCene som gjør at en kan ha mer enn 1 experimental ammo.

Som Sharpshooter så ser jeg veldig lite poeng i å måtte ha en granat eller armor av et slag. Ville mye heller kombinert flere av ammoene.

Greit at du ikke kan ha 2 av samme, men 1 av 2 forskjellige hadde vært greit.

 

Med forutsetning at du bare kan bruke en av gangen, men da må du jo også reloade våpenet ditt hver gang du bytter ammo hvis det skal henge på greip ;)

Haha, godt poeng. Men la oss ta den tankegangen videre da. En burde jo latt en lage egen ammo kun for sharpshooters, hvor du kunne kombinert to typer.

 

For å holde det litt balansert, hva med at en kun kunne kombinere en damage ammo (Dragon Rounds, Venom Rounds og Bluescreen Rounds) med en utility ammo (Tracer Rounds, A.P Rounds og Talon Rounds).

La det være slik at du må lage de slik som det er i dag. Slik at det ikke er for lett å få tak i.

Så kunne det kostet supplies og alien alloys å kombinere to og at den får bitte litt bedre stats enn hver for seg (f.eks +2 damage og +15% aim) og la de bruke begge utility slotsa på en sharpshooter.

På den måten så kan du ikke få alt, siden du må bruke armoren som gir en ekstra utility slot, så da blir det jo en tradeoff.

 

I dag kan du jo like gjerne kjøre på med W.A.R armor siden du kun trenger en utility slot for ammo også ofrer du granat mot en Blaster Launcher, Plasma Blaster eller Shredstorm Cannon, hvilket ikke akkurat er å ofre noe. :p

 

Syns for øvrig det er litt kjipt gjort at alle klassene med unntak av grenadier har 3 secondary weapon tiers.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg gir alle EXO/WAR armor med mindre de har noen spesifik utnytte av to slots. F.eks sharpshooter, medic eller tech, kanskje også psi. Stort sett alle andre drar best nytte av drakta og heavy armor.

EXO har også nesten identiske stats (-1 hp tror jeg) enn standard Warden armor. Synes alikevel -1hp og +1 heavy weapon er verdt det.

Blaster launcher har en fantastisk radius, men favoritt-heavy'en min er shredder.

Lenke til kommentar

 

Bare for å dele med dere. Jeg hadde en save som ble korrupt, det var under et mission der "Chryssalids" gravde seg rundt og styrte med noe "hive" greier.

 

 

 

Saver i geoscape før hver mission. Hvis noe bugger kan man gå tilbake til geoscape, og da velger den også et annet kart nesten hver gang.

 

Joda jeg gjør det samme, jeg sier bare ifra om det er noen som spiller Ironman, ikke like lett da.

Lenke til kommentar

Kjører alle i en klump, og lar ranger med phantom scoute. Mot slutten hadde jeg en fast gruppe som var veldig effektiv, to specialists, en healer og en hacker. Ranger med phantom og rapid fire, heavy med bonus til granater + blaster launcher, gunslinger og en psi-op. Pleide å kontrollere mechs og MC-e andromedon/gatekeeper når jeg traff dem, og bare buse frem uten noe finesse. 

 

Å splitte opp laget høres bare ut som du ender opp med for lite dps/cc til å ta ned en pod på en runde.

Lenke til kommentar

Sectopod? Den saken blir jo 2 shotta av en Sharphooter med Bluescreen Rounds og en Grenadier med en EMP Bomb. :p

 

Som regel har jeg en kjerne med Specialist med Blaster Launcher, en Ranger med swordspec, en Grenadier med explosive specs og salvo. Så varierer jeg de tre siste mellom to Sharpshooters med squadsight og serial og en PSI Operative og tre Sharpshooters.

Lenke til kommentar

Da var Legend gjort, og spiller nå Legend Ironman (skryte skryte skyte  :w00t: ), og har kommet rimelig langt (akkurat fått plasma). Har allerede over 100 timer spilt, og får nå endelig tid til å si hva jeg tenker.

 

Spillet er noe sykt bra!!! Blir dette årets spill kanskje? Nå med XCOM 2, så virker XCOM - EU/EW som barnematen. Vet at det er mange som har klagd over tidsbegrensningene, men jeg finner dette genialt, og kanskje DEN beste implementeringen. Spillet er designet til dette, i motsetning til XCOM - EU, hvor bomb diffusal plutselig var en kjempestor difficulty spike, iallefall hvis man fikk det tidlig. I det originale så spilte man "overwatch" game, der man turtlet seg sakte men sikkert framover. Det ble etterhvert rutine. I XCOM 2 derimot, så blir man tvunget til å gå utover komfort sonen sin, og det oppstår mye lettere scenarioer som man blir å huske i lang tid etterpå. For eksempel der man må bære ene soldaten sin som blør ut til evacen i siste runden, der man må bruke stasis (Psionic) på en andromedan som er den siste fienden igjen. Spillet er blitt mye mer taktisk, der fiendene overlever lenger enn den første runden, iallefall mye oftere sett i forhold til XCOM - EU. Tidsbegrensningene som gjør spillet mer kaotisk og spennende, passer også mye bedre rent "realistisk", siden man opererer som en geriljaorganisasjon. Å evakuere noen/ta noen til fange, eller drepe dem, i en eller annen by, er tross alt et elite raid, der man må være lynrask, akkurat som i virkeligheten.

 

Å gå tilbake til angrep på facility, eller supply raid, blir fort kjedelig, i forhold til missions med timelimits, der man ender opp med 2, kanskje 3 snipers, og en phantom/concealment ranger som scouter og åpner opp squad sight. Altså samme gamle taktikken som ble heftig brukt i XCOM - EU. Kan ikke se at folk påstår det var så taktisk :huh:. Fin variasjon, men heldigvis ikke normalen. Spillet er mye mer turbulent, der man må gjøre valg for øyeblikket, istedet for en forhåndsbestemt plan. At et turbasert spill skullet få adrenalinet til å pumpe hadde jeg aldri trodd.

 

Items systemet er også mye bedre, der man har mange tøffe valg. Alt fra hvilken granat man skal bruke på grenadier, og armor, og ammo. Acid Bomb må nok være min favoritt, siden armor er ganske heftig på Legend. Det er mange tøffe valg her. Synes også det er mye bedre valg for klassene, der alle abilities er rimelig godt balansert. Samme gjelder klassene seg imellom. Psionics har også en fin rolle, og vet ikke hvordan jeg skulle klart å ta sectopods/andromedan/gatekeepers uten stasis. Alt er bare så mye mer omfattende i XCOM 2, og jeg digger det!  

 

Er det forresten noen som har funnet Sharpshooter som går gunslinger linja særlig god? Hadde en som fikk Run and Gun fra AWC, men syntes ikke særlig om ham. Syntes rangern hadde samme rollen, og gjorde en mye bedre jobb. For ikke å nevne armor som er verst for gunslingers. Må man virkelig velge Armor Piercing bullets? Har liksom heller lyst på dragon rounds.

Endret av Harryen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du maks squad, altså 6, så kan du godt koste på deg 2 sharpshooters om du har to skikkelig bra. Gjerne også koste på deg bluescreen rounds på den ene mot Sectopods, Gatekeepers, Mechs og Codex.

For så å fylle på med en ranger, en specalist, en grenadier og en psi operative.

 

Kanskje ikke det mest strategisk utfordrende, men jeg har en skikkelig god sharpshooter og jeg elsker å bare ha henne sittende på en topp og snipe ting på tvers av mappet. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Her kommer episode 3 i XCOM Adventures.

Jeg har leget en viktig endring i måten jeg lager videoen og jeg tror at dette er rette veien å gå videre.  Nå blir hvert video mye kortere og mer engasjernede for seere.

Jeg håper at dere liker hva vi holder på med å gir oss noen likes og komment også ;-)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...