Gunfreak Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Jeg syns avatar prosjektet går fort opp, eneste effektive måten å fjerne det på er å ta ut de basene som dukker opp, men de dukker alltid opp langt til helvete så heg må liksom ta kontakt med 2-3 nye regioner for å komme dit og innen da hsr 1 eller 2 nye baser dukket opp og 2-4 flere saker på avatar basen har blitt lagt til. Lenke til kommentar
Nisirius Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Haha, dette sleit jeg og med. Fikk mitt HQ i øst asia og blacksite i afrika og østkysten av statene. Når man så ikke er i nærheten hverken med strøm eller relays i basen så blir det vanskelig å komme seg til blacksite for å stangere avatar prosjektet Startet på nytt og fikk HQ i europa nå med blacksite i midtøsten og i russland. Så litt heldigere denne gangen. Positivt overraska over spillet så langt, tok litt tid for min del å komme inn i settingen at man ikke lenger er en first response unit, men heller en motstandsbevegelse. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hehe, jeg fant denne på reddit. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Hehe, denne var litt morsom. Endret 9. februar 2016 av aBaDmAn91 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Go home, Sectoid. You're drunk. 1 Lenke til kommentar
PogSz Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 XCOM Adventures begynner i dag! Bli med på eventyret! Hei alle sammen. Jeg er veldig glad og spent for dette prosjekt siden det er ganske unikt i sin natur. For å skjønne hva jeg snakker om må du se på videoen. Som gamer og som en kreativ person og historieforteller har jeg alltid hattt lyst til å se og prøve hva jeg kan få til med dette medium. Jeg våger å påstå at 95% av alle gaming videoer eller letsplay bygger nok på samme prinsipp men her er noe helt nytt på gang! videoene bygger både på dypere historie fortelling rundt og om karakterene som er i spillet og verdenen de befinner seg i og så får seerne også annledning til å bli med på eventyret bokstavlig. Seerne kan kommentere og komme med ideer til situasjoner, dialoger, hendelser og annet som kan bidrag med å føre historien og spillet frem. Jeg velger så ut det stoff som kan bidrag på en god måte og inkludere det i senere videoer. På denne måte opplever seere at de har eierskap i disse videoer, karakterne og ders skjepne. Jeg oppmunter dere til å se på videon og bli med på dette prosjekt. Støtt originale og kreative YouTubere som våger å gjøre noe nytt! :-) Nå er det bare å sette i gang! Vær kreativ! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Unikt, originalt og kreativt var det i hvert fall. Nærmer meg nå slutten på spillet, og på normal blir det i hvert fall veldig lett etter hvert. Soldatene blir veldig overpowered, så føler meg snart klar til å prøve commander ironman igjen. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Hva er normal? En begynner selvsagt på Veteran. Når en har spilt gjennom på Veteran kan en gå over på Impossible. Når en har rundet det på Impossible så kan en starte på Veteran Ironman. Skjønner ikke hvorfor folk påstår at missions med timelimit begrenser det strategiske aspektet av spillet. Det er jo faktisk det motsatte. Blandingen av timelimit og ikke timelimit gir større strategisk variasjon enn kun å ikke ha timelimits. Er ikke spesielt strategisk utfordrende uten timelimit. F.eks så kunne en på hvert eneste map ha 4 sharpshooters, 1 specialist og 1 ranger. Så bare spamme overwatch og killzone og automatisk vinne. Selv har jeg stor suksess på alt som er av missions, både med og uten timelimit med 3 sharpshooters, 1 grenadier, 1 ranger og 1 specialist. Hvilke skills jeg har valgt har selvsagt mye å si for hvordan denne setupen fungerer. Brett uten timelimit blir nesten litt for lett på Veteran med en slik setup. Endret 11. februar 2016 av Cappo Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Hadde en mission her akkurat nå. Skulle fange/drepe en VIP og komme meg til evac zone. Bestemte meg tidlig for å komme meg usett forbi fienden og frem til huset med EZ på taket. Derfra skulle jeg først bruke sniper + scout til å drepe VIP, så drepe maks antall fiender før jeg måtte stikke. På grunn av en bruk av scanning protocol tidligere i mission var det en faceless som vandret rastløs rundt på banen, og akkurat idet mine folk hadde inntatt posisjon på taket, så bestemte han seg for å gå mot huset, hoppe (!) opp til andre etasje, og hoppe opp til toppen av taket hvor jeg var. Han fikk øye på soldatene, og smelte til to stykk som satt samlet, så hardt at taket de sto på ble ødelagt. Begge falt ned til etasjen under, den ene døde og den andre overlevde med 1 HP. Deretter var det rundt 10 fiender nede på bakken som begynte å storme huset. "Heldigvis" for meg var alle soldatene så nær EZ at alle kunne evakuere med en gang det ble min tur igjen. På den positive siden lærte jeg da noe: ikke bruk scan når det er sivile som kan skjule faceless, og ikke føl trygghet oppe på taket når han er ute og vandrer. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg syns sniking nesten aldri funker, da du bare ender opp med å måtte møte hundre fiender samtidig! Jeg elsker når fineden fucker opp. Jeg hadde agroet på meg mye dritt En Andromedon, 2 sectoids, 2 heavy MECs, en gatekeeper en shieldberer, en offiser, og to soldiers. Sniperen min tok ut alle 4 advent soldatene! (yay for serial) Jeg brukte en mimic beacon til å overleve neste runde. Jeg gjør skade på gatekeeperen og de to mecene. Jeg setter så Rangeren min på reaper. Han dreper begge insectoiodene på et kutt og gjør skade på en av mechene. Men jeg var ute av options alle soldatene hadde fyrt av og Rangeren min sto mitt oppi mecene. Første som skjer når fiendens runde starter er at den skadde gatekeeperen reanimate to av advent soldatene og så prøver å sprenge rangeren min!! Men rangeren min drepte jo forige runde så han var "untuchable" Så han overlever bombinga derimot i eksplosjonen tar gatekeepren ut begge mecene. Noe som gjør at bare gatekepperen er igjen. Et velplasert skudd fra en av mine specialists tar den ut!! Thank Zues for ai friendly fire! Lenke til kommentar
DoubleJump Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg syns sniking nesten aldri funker, da du bare ender opp med å måtte møte hundre fiender samtidig! Jeg elsker når fineden fucker opp. Jeg hadde agroet på meg mye dritt En Andromedon, 2 sectoids, 2 heavy MECs, en gatekeeper en shieldberer, en offiser, og to soldiers. Sniperen min tok ut alle 4 advent soldatene! (yay for serial) Jeg brukte en mimic beacon til å overleve neste runde. Jeg gjør skade på gatekeeperen og de to mecene. Jeg setter så Rangeren min på reaper. Han dreper begge insectoiodene på et kutt og gjør skade på en av mechene. Men jeg var ute av options alle soldatene hadde fyrt av og Rangeren min sto mitt oppi mecene. Første som skjer når fiendens runde starter er at den skadde gatekeeperen reanimate to av advent soldatene og så prøver å sprenge rangeren min!! Men rangeren min drepte jo forige runde så han var "untuchable" Så han overlever bombinga derimot i eksplosjonen tar gatekeepren ut begge mecene. Noe som gjør at bare gatekepperen er igjen. Et velplasert skudd fra en av mine specialists tar den ut!! Thank Zues for ai friendly fire! Heldigvis kommer XCOM og biter seg selv i r*va innimellom også, og ikke bare vi som spiller... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg syns sniking nesten aldri funker, da du bare ender opp med å måtte møte hundre fiender samtidig! Jeg elsker når fineden fucker opp. Jeg hadde agroet på meg mye dritt En Andromedon, 2 sectoids, 2 heavy MECs, en gatekeeper en shieldberer, en offiser, og to soldiers. Sniperen min tok ut alle 4 advent soldatene! (yay for serial) Jeg brukte en mimic beacon til å overleve neste runde. Jeg gjør skade på gatekeeperen og de to mecene. Jeg setter så Rangeren min på reaper. Han dreper begge insectoiodene på et kutt og gjør skade på en av mechene. Men jeg var ute av options alle soldatene hadde fyrt av og Rangeren min sto mitt oppi mecene. Første som skjer når fiendens runde starter er at den skadde gatekeeperen reanimate to av advent soldatene og så prøver å sprenge rangeren min!! Men rangeren min drepte jo forige runde så han var "untuchable" Så han overlever bombinga derimot i eksplosjonen tar gatekeepren ut begge mecene. Noe som gjør at bare gatekepperen er igjen. Et velplasert skudd fra en av mine specialists tar den ut!! Thank Zues for ai friendly fire! Heldigvis kommer XCOM og biter seg selv i r*va innimellom også, og ikke bare vi som spiller... Jepp Jeg liker også hvordan disse chrisalys sakene(ant lions fra half life) Alltid angriper rangeren min som har bladestorm Han ble angrepet av 5 stykker på siste brett de bomber på han og han dreper de med bladestorm! Nå går det svømmende. jeg er i ca. time 22 i min andre kampanje og Avatar prosjektet er nå helt nedi 2 firkanter! Jeg har 650 supplies og får nytt supply dropp om 2 dager! Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Bare for å dele med dere. Jeg hadde en save som ble korrupt, det var under et mission der "Chryssalids" gravde seg rundt og styrte med noe "hive" greier. Om det skjer så dere ikke får loade spillet under et mission, gjør følgende. Shotend steps: 1. Go to Steam\steamapps\common\XCOM 2\Binaries\Win64\Launcher launch ModLauncherWPF select load replay and select your save Press stop replay Play your mission, if you end it then congratulations you saved the save! If your mission wont end, Evac out and your game will run fine. Yes you lose the mission but at least you don't have to restart the game. Kilde: https://www.reddit.com/r/Xcom/comments/44zai1/xcom_2_save_corruption_solution/ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Hva er normal? En begynner selvsagt på Veteran. Når en har spilt gjennom på Veteran kan en gå over på Impossible. Når en har rundet det på Impossible så kan en starte på Veteran Ironman. Jeg mente selvsagt veteran. Nå har jeg rundet spillet på veteran, og klarte på magisk vis det siste oppdraget uten å miste en eneste soldat (og uten savescumming), noe som jeg ikke forstår med tanke på alle fiendene som kastes mot oss der. Det siste oppdraget er minst to hakk over resten av spillet i vanskelighetsgrad. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Husker det siste oppdraget i det første spillet. Da var det virkelig alt eller ingenting, dersom jeg ikke angrep basen når jeg gjorde ville jeg garantert ha tapt. Hadde vel atten soldater og to tanks, tror jeg mista alle soldatene utenom to (en del var vel tatt av mind control og div). Sendte den ene av de to siste inn til den mother brain-greia, han ble meid ned av ethereals. Så sendte jeg den siste, fikk ikke reaction fire mot meg, og brente av noen skudd mot hjernen og vant spillet. Intense greier. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg likte forresten hvordan XCOM 3 ble teaset. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Håper på en mod eller en forandring i en av DLCene som gjør at en kan ha mer enn 1 experimental ammo. Som Sharpshooter så ser jeg veldig lite poeng i å måtte ha en granat eller armor av et slag. Ville mye heller kombinert flere av ammoene. Greit at du ikke kan ha 2 av samme, men 1 av 2 forskjellige hadde vært greit. Blir ammoen oppgradert slik som granatene? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg skulle ønske XCOM 2 sin verden var litt mindre brennbar. I går så presterte to av soldatene mine (en grenadier og en skarpskytter) på to forskjellige oppdrag å sette fyr på dekningen rett ved siden av seg, og dermed seg selv. Det beste var på et extraction-oppdrag hvor skarpskytteren og en annen soldat stod på en balkong rett ved en stige opp til taket der Skyrangeren stod og ventet på laget. Ved siden av stigen var det et vindu inn i lobbyen til bygningen, og når skarpskytteren tok et overwatch-skudd mot en andromedon som ruslet inn i bygget, så satte han fyr på veggen med stigen. På starten av neste runde så kollapset taket under dem og de falt ned i etasjen under. Og siden det nå ikke var noe tak å stå på inntil stigen, så kunne de ikke komme seg opp den veien. Så etter å ha drept andromedonen måtte de springe hele veien rundt bygningen for å komme seg opp på taket. Sistemann kom seg akkurat ombord i siste runde. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Håper på en mod eller en forandring i en av DLCene som gjør at en kan ha mer enn 1 experimental ammo. Som Sharpshooter så ser jeg veldig lite poeng i å måtte ha en granat eller armor av et slag. Ville mye heller kombinert flere av ammoene. Greit at du ikke kan ha 2 av samme, men 1 av 2 forskjellige hadde vært greit. Med forutsetning at du bare kan bruke en av gangen, men da må du jo også reloade våpenet ditt hver gang du bytter ammo hvis det skal henge på greip Blir ammoen oppgradert slik som granatene? Tror ikke det. Kan ikke huske å ha sett det hvertfall, og har runda det med all tech. Endret 15. februar 2016 av misanthrope Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg likte forresten hvordan XCOM 3 ble teaset. Så ut som det blir noe Terror From The Deep, men jeg tipper det er snakk om en expansion i løpet av 2017 hvertfall. Kanskje tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå