Gå til innhold

XCOM 2 - tråden


Anbefalte innlegg

Irritasjon? Jeg spilte Elder Scrolls: RedGuard back in the day. Helt mot slutten av spillet skulle jeg hoppe over en elv av lava. Selvsagt bommet jeg litt og ramlet ned mot den visse død. I panikk hamret jeg løs på det jeg trodde var quick load knappen, men det var quick save... og jeg hadde ingen andre saves. Ble nytt tastatur kort tid etter, for å si det sånn.... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koser meg skikkelig med dette spillet.

Eneste som irriterer meg, er når man bommer på en 90% treffsikkert skudd, eller når sniper'n bare gjør 4 i skade når fienden har 5 livspoeng. Det skjer såpass ofte at jeg mistenker at det er en funksjon i spillet for å forhindre at ting blir for lett.

 

Ellers er det bare digg. :)

 

Selv synes jeg at jeg treffer med omtrent alle ~90% skudd.

Lenke til kommentar

Tror folk har misforstått hele konseptet med spillet, nemlig at du skal forbedre deg for hver gang du starter new game.

 

Det er ikke meningen at du skal klare hvert eneste mission på perfect, da blir du bare og laste tilbake hele tiden og  moroa forsvinner ut vinduet, grunnet for at Xcom 2 er så høyt priset atm er at man føler en konstant press, og det er noen baner uten timer hvor de har lagt til flere fiender selvfølgelig siden du kan vente så lenge du vil.

 

Visst du legger til flere turns så putter du basically på Very Easy mode, og vil anbefale folk og prøve easy/normal uten mods og no save, etter at du har klart spillet 1 gang.

 

Husk og save character pool, du kan gjøre slikt at du selv ender opp som VIP hvor man kan skyte seg selv xD

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Noen som vet om en mod som fjerner tidsklemma i story missions? Takler ikke den møkka der. Hadde trodd vi fikk bruke tiden vi trengte som i de tidligere spillene, men jeg siter noe sykt med å rekke å gjøre oppdrag. Blir alt for mye stress, og føler meg tvunget til å ta svært risikable sjanser jeg aldri ville ha gjort hvis jeg fikk muligheten til å la være. Seks, syv aliens sperrer veien? Vanligvis ville jeg funnet en måte å komme rundt dem på, eller i det minste startet med å finne et bra sted å gjemme soldatene mine bak. Men i XCom 2 blir jeg tvunget til å løpe rett på, fyre løs og håpe på det beste. Er helt feil i et sånt spill. :( Men det verste er at dette glatt hadde blitt årets spill for min del hvis det ikke var det jævla tidspresset. På grunn av det risikerer det å bli årets nedtur i stedet. :(

Lenke til kommentar

 

Ganske sikker på at jeg kommer tilå tape, lagde ikke resistance com fort nok og nå bare stiger avatar baren og det er ikke noe jeg kan gjøre, bygger com nå men innen den er bygd og jeg har fått kontakt med nye folk, vil avarar baren blitt full...

 

 

Du har ~20 dager på å gjøre noe med det hver gang baren fylles opp. Forskjellige "baser" er også verd ulikt antall prikker, så du kan fjerne 4 prikker ved å ta 1 base :)

Problemet var at jeg har ikke tilgang til noen missions som kan senke avatar baren. Da jeg ikke kan ta kontakt med nye områder fordi jeg ikke nok resistance coms.

 

Jeg begynte på nytt, går bedre nå, det første forsøket hadde jeg før jeg ga opp en colonel, en liutenant et sergeants og en drøss med rookies(de gangene jeg ikke var kronisk tom for tropper.

 

Nå er jeg mye kortere i spllet og har 5 liutenants og 5 sergeants.

Lenke til kommentar

Ja vel, ja. Da var jeg bannet fra XCom 2 forumet på Steam. Rakk å poste én gang. Bra nivå de har lagt seg på der. :p Tror jeg dropper hele driten til noen klarer å lage en mod som fjerner tidsfristen fullstendig. Er ikke mulig å spille med den. Er alt for mye stress. Blir som å spille Civilization der det ikke er mulig å bli venner med noen, men er full krig hele veien fra runde ti. Eller et Super Mario der vi har et halvt minutt på å fullføre hvert brett. Sikkert morsomt for noen, men er svært langt fra det jeg forventet fra XCom. :( Jeg vil ha et strategispill der strategi er plasser først, ikke et actionspill med noen få strategielementer. :(

Lenke til kommentar

Noen som vet om en mod som fjerner tidsklemma i story missions? Takler ikke den møkka der. Hadde trodd vi fikk bruke tiden vi trengte som i de tidligere spillene, men jeg siter noe sykt med å rekke å gjøre oppdrag. Blir alt for mye stress, og føler meg tvunget til å ta svært risikable sjanser jeg aldri ville ha gjort hvis jeg fikk muligheten til å la være. Seks, syv aliens sperrer veien? Vanligvis ville jeg funnet en måte å komme rundt dem på, eller i det minste startet med å finne et bra sted å gjemme soldatene mine bak. Men i XCom 2 blir jeg tvunget til å løpe rett på, fyre løs og håpe på det beste. Er helt feil i et sånt spill. :( Men det verste er at dette glatt hadde blitt årets spill for min del hvis det ikke var det jævla tidspresset. På grunn av det risikerer det å bli årets nedtur i stedet. :(

Med evig tid hadde det blitt alt for lett.. Du misstolker tida di, det har ikke vært et eneste mission hvor jeg følte at tida ikke strakk til.

Lenke til kommentar

Ja vel, ja. Da var jeg bannet fra XCom 2 forumet på Steam. Rakk å poste én gang. Bra nivå de har lagt seg på der. :p Tror jeg dropper hele driten til noen klarer å lage en mod som fjerner tidsfristen fullstendig. Er ikke mulig å spille med den. Er alt for mye stress. Blir som å spille Civilization der det ikke er mulig å bli venner med noen, men er full krig hele veien fra runde ti. Eller et Super Mario der vi har et halvt minutt på å fullføre hvert brett. Sikkert morsomt for noen, men er svært langt fra det jeg forventet fra XCom. :( Jeg vil ha et strategispill der strategi er plasser først, ikke et actionspill med noen få strategielementer. :(

  

 

Skjønner deg godt, syns det ble ekstemt stress selv, jeg spiller ikke et turne based taktikk spill for å føle tidsklemma! Bruker den "no time limit" saken så langt er de eneste brettene med "time limit" der finden fysisk skyter på noe du skal ha, eller hvor de driver og henretter sivile.

 

 

 

 

Noen som vet om en mod som fjerner tidsklemma i story missions? Takler ikke den møkka der. Hadde trodd vi fikk bruke tiden vi trengte som i de tidligere spillene, men jeg siter noe sykt med å rekke å gjøre oppdrag. Blir alt for mye stress, og føler meg tvunget til å ta svært risikable sjanser jeg aldri ville ha gjort hvis jeg fikk muligheten til å la være. Seks, syv aliens sperrer veien? Vanligvis ville jeg funnet en måte å komme rundt dem på, eller i det minste startet med å finne et bra sted å gjemme soldatene mine bak. Men i XCom 2 blir jeg tvunget til å løpe rett på, fyre løs og håpe på det beste. Er helt feil i et sånt spill. :( Men det verste er at dette glatt hadde blitt årets spill for min del hvis det ikke var det jævla tidspresset. På grunn av det risikerer det å bli årets nedtur i stedet. :(

 

Med evig tid hadde det blitt alt for lett.. Du misstolker tida di, det har ikke vært et eneste mission hvor jeg følte at tida ikke strakk til.

Ikke alle er like elite XCOM spillere som andre. Jeg har prøvd 10 timer med timere, og selv om jeg greide missione gikk det fort og galt, da man må storme frem.

 

Nå har jeg spilt 5 timer uten timere, og det er mye mer fornøyelig. Nå har jeg faktisk mer enn 2 soldater som er over sergeants. I motsetting til første gang hvor jeg måtte bruke squads av bare rookies mot mechs og enda verre verre ting.

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle og aldri bruke skull-jack i timed missions xD.

 

Dette spillet er jo helt sykt bra, minner meg om Dark souls, når man tror man er fucked så kommer det plutselig springende 3 vanskelige fiender og bare forverer saken xD

 

Heldigvis er det meste luck based i starten og har kommet meg unna de verste scenarione, 

Angrer på at jeg startet med Normal, skulle ha tatt Easy da dette er noe helt annet en Xcom 1.

 

Dette spillet må være perfekt og streame på Twitch, alle de random tingene som kan skje xD

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg spilte nettopp et sånn "redd sivile" mission.

 

Det var langt vanskligere enn de andre jeg hadde gjort!

 

var vel 4 mutons, 1 berserker, 1 insectoid. 1 skjold kar. en de armord troops.

 

4 av soldatene mine ble greavly wounded, det er så langt det væreste i forsøk nr 2.

 

Så nå i det missionet jeg er nå, har jeg bare 2 elite soldater (en major og en colonel) resten er squaddies og rookies.

Lenke til kommentar

Tidsbegrensningene har ikke plaget meg så voldsomt så langt (på veteran), selv om det har vært et par oppdrag hvor jeg skulle ønske det var to turer mer bare for å slippe å måtte laste inn og gjøre ting på nytt på en annen måte. Det eneste som virkelig irriterer meg er hvor lett fiendene tilsynelatende ser og skyter gjennom både betong og pansrede bilder, så jeg føler LOS-utregningene kan trenge en liten tweak. Ellers så har jeg ikke sett noe særlig til hverken bugs eller ytelsesproblemer. Flaks for meg, antar jeg.

Lenke til kommentar

Ja vist man sjekker workshop så er det en haug med mods som fjerner eller gir deg mer tid på tidsmissionsene. Vist det er det som er det meste negative.. Syntes selv så langt at det går bra selv om med tidsfristen der.. 

 

Og vil selv si at det med tidsvindu virker litt mer ja normalt med settingen. Driver man geriljakrig så er det jo raskt inn og ut som teller. 

Lenke til kommentar

Ja vist man sjekker workshop så er det en haug med mods som fjerner eller gir deg mer tid på tidsmissionsene. Vist det er det som er det meste negative.. Syntes selv så langt at det går bra selv om med tidsfristen der.. 

 

Og vil selv si at det med tidsvindu virker litt mer ja normalt med settingen. Driver man geriljakrig så er det jo raskt inn og ut som teller. 

Enig hold spillet slikt det er, nå har de 51 bare posetive reviews på Metacritic som er veeeelding bra.

Og når man får bedre armor og våpen så blir det faktisk litt enklere.

 

https://www.rockpapershotgun.com/2016/02/05/why-should-i-play-xcom-2/

Lenke til kommentar

Har ikke med enkelhet å gjøre men stress, jeg spiller ikke spill for å bli stressa.

 

Noen elsker tidspress andre gjør det ikke.

Enten skulle spillet kommet med toogle for å slå av eller strekt forlenge tidskravet, eventuelt skulle det bare være tid på commander og oppover!

Lenke til kommentar

Har ikke med enkelhet å gjøre men stress, jeg spiller ikke spill for å bli stressa.

 

Noen elsker tidspress andre gjør det ikke.

Enten skulle spillet kommet med toogle for å slå av eller strekt forlenge tidskravet, eventuelt skulle det bare være tid på commander og oppover!

Liker ikke tidspress jeg heller, men som sagt det er ikke det som har vært problemet. Prøv deg på det ene Avatar mission du.

 

Hele A-team er greavely wounded på grunn av en enkel hovedoppdrag jeg fikk, flaks at noen overlevde i det hele tatt. En mann (rookie) døde, dette er andre gang jeg har mistet noen i kamp. Er bare rookies som dauer. Det er første gang jeg måtte stikke fra et mission. Det var greit med fiender. Det var blant annen en Codex, En ny boss, Muton, Sectoid, Chryssalider, Berserker, Advent folk. Masse fiender, og i tillegg så var det rescue mission... Helt håpløst. Solgte jo Advent Trooper lik til Black Market, fordi jeg ikke trodde at jeg trengte så mange av de. Det viste seg senere at man trenger 

SEKS av dem for å lage armor... Aldri trengt mere en et enkelt lik tidligere for å lage eller researche noe, så har hele tiden beholdt ett lik av vært slag.

 

Uansett klarte jeg å skaffe meg bedre armor for neste Avatar oppdraget. Det første jeg tok var rimelig lett og håpet på at denne skulle gå ganske greit, selv uten A-team.

 

For meg startet det med en Codex, Advent Officer, Advent Shieldbearer, Advent Stun Lancer. Tok ut de ganske greit, trodde det ville bli verre der og da. Når jeg gikk videre møtte jeg på Advent Officer, Advent Shieldbearer, Advent Trooper. Jeg så at Shieldbearer'n hadde gitt skjold til to fiender ute i skyggelandskapet. Jeg dreper Advent folka, og fortsetter videre, men kan ikke se tegn til noen fiender der jeg så "Shield Removed". Jeg rykker derfor forsiktig fram. Plutselig dukker det opp to Chryssalid(Insekter) fra bakken, de angriper med en gang selv om det er min runde. Dreper nesten han ene karen.

 

Nå er jeg tom for medkit, og flere i squaden er skadet. Jeg har nå drept insektene. Da jeg holdt på med drepe insektene så jeg tre andre lengre bort. Så jeg lusker forsiktig videre mot målet. Før jeg når fram dukker det igjen opp to insekter fra brakken, den tredje gjør ikke det, men den er i synsfeltet. De dreper han ene karen, som blir til en puppe. Jeg dreper igjen krypa og ødelegger puppen. Vil ikke vite hva som kommer ut av den...

 

Endelig er jeg ved målet, det er tre Chryssalid som er ved siden av, og når jeg begynner å nærme meg målet kommer det fram en boss. Med helt sinnssyke abilities. Jeg blir grise-eid. ALT-F4, og har ikke spilt siden.

Jeg synes det er litt pussig at vanskelighetsgraden er så varierende.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Et lite tips kan være å levle opp flere rookies for å lette på trykket. Om du har et team med colonels og resten av soldatene er rookies, bytt ut 1-2 av de faste trynene. Da får du etterhvert et godt B-lag, og gjerne folk som er godt spesialiserte. Fint med én sniper-sharpshooter og en gunslinger-sharpshooter, en healer-specialist og en overwatch-specialist.

 

Ellers er det også lurt å få en psi-operative + specialist med skulljack opp og kjøre så fort som mulig. Når du har tilgang til stasis, mind control, inspire og haywire er det ikke lenger noe problem om du drar doble pods, eller får en sectopod. Kjør på med ranger med run&gun + rapid fire, psi-op med inspire på ranger, ny rapid fire. Med plasma-hagle og crits (laser + talon rounds) er det potensielle 60 skade på en turn.

 

Om du tidspresset er for overveldende, har du alltid Long war til Xcom: EU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...