Gå til innhold

XCOM 2 - tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Nå som spillet nærmer seg har jeg lyst til å ta en runde til med Xcom før 2eren kommer, jeg har kjøpt enemy with in uten å  ha prøvd det. Men xcom 2 høres så mye bedre ut enn 1neren, så jeg er usikker på om jeg vil spille det igjen. jeg runna aldri xcom.

Vet mange sier long war er en must have, men samtidig vansklig og bør ikke spilles av nybegynnere?

Lenke til kommentar

Nå som spillet nærmer seg har jeg lyst til å ta en runde til med Xcom før 2eren kommer, jeg har kjøpt enemy with in uten å  ha prøvd det. Men xcom 2 høres så mye bedre ut enn 1neren, så jeg er usikker på om jeg vil spille det igjen. jeg runna aldri xcom.

Vet mange sier long war er en must have, men samtidig vansklig og bør ikke spilles av nybegynnere?

Ja kravene blir vel justert endel med Long War campaignen, først og fremst ltar alt mye lengre tid, dvs at soldatene bruker mye lengre tid på å heale i forhold til originalspillet osv. Burde vel muligens spille ett vanilla game eller to først men spilte selv kun long war etterhvert.

Syntes Enemy Within var en fet tilleggspakke og la til mye nytt som endret mye av gameplayet og gjorde spillet mer variert.

Lenke til kommentar

Ja kravene blir vel justert endel med Long War campaignen, først og fremst ltar alt mye lengre tid, dvs at soldatene bruker mye lengre tid på å heale i forhold til originalspillet osv. Burde vel muligens spille ett vanilla game eller to først men spilte selv kun long war etterhvert.

Syntes Enemy Within var en fet tilleggspakke og la til mye nytt som endret mye av gameplayet og gjorde spillet mer variert.

Prøvde meg på long war. På andre mission møtte jeg en jævel, som hadde 10 i liv, gjorde opp til 11 skade på et skudd, of kunne heale 3 liv pr. runde...

Lenke til kommentar

Beaglerush for taktisk og strategisk tips og triks. Den mannen kan Xcom og nå radbrekker han Xcom 2

Han har startet en youtube serie. Legendary vanskelighets grad.

Og han har streamet jevnt Xcom 2 den siste uke. Han har også begynt å tukle med ini filene for å gjøre legendary enda vanskeligere.

Du kan finne de streamene her :

http://www.twitch.tv/miss_jamball/profile

God underholdning.

Lenke til kommentar

Spent på hva moddere greier å få til med spillet, har nok en fin fremtid etter release dette her :)

Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøp av Enemy Within enn så lenge, runda vel Unknown, men det er 3+ år siden nå, dog om jeg har forstått riktig legger ikke Within til noe ekstra historie messig? Er vel mest fokus på å styrke gameplayet som allerede var i Unknown?

Edit: Må nevnes at jeg liker godt det nye utseende på sectoids.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hei alle sammen! :-)
Jeg ville bare fortelle at PogSz kommer til å dekke XCOM 2 på mange måter, både på en seriøs måtet og... ikke så seriøs.
Våre videoer er litt annerledes og det er sånn vi ønsker det. IKKE mainstream!

Her er våre 4 første videoer som vi har allerede lagd relatert til XCOM 2.  Hvis dere er interesserte i modder for XCOM 2 så kan jeg fortelle at vi har kontakter inn i modding verdenen og du kan regne med å høre og se første nyheter om noen av dem fra oss ;-)

Vi setter pris på all støtte fra norske seere og hvis dere liker dette og jobben bak slike videoer, så vurder å abbonere og støtte denne kanal :-)

Her kommer våre XCOM 2 videoer med den nyeste først.

Endret av PogSz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ga opp long war, selv på det letteste of med ekstra hjelp (som mer nøyaktige soldater )

Føles det urettferdig, finden treffer mye mer enn mine, selv når jeg har veldig gode % for å treffe.

Ja, jeg skjønner deg godt.  Jeg bestemte meg for å ikke engang spille Long War.  Jeg angrer litt, men bare bitte litt.  Det ville rett og slett tatt alt for mye av min tid :-)  Jeg er fan men ikke ultra die hard fan som gjør ikke noe annet ;-)

Lenke til kommentar

Gleder meg så sykt til Xcom 2! Har vel spilt Xcom EU/EW opp mot 400 timer, og for å skryte litt, så skal det nevnes at jeg har fullført Ironman Impossible flere ganger. Vurderer å starte direkte på Legend difficulty når det lanseres om en uke. I forhold til det er det en ting jeg lurer på, og det går kanskje litt ut over tråden.

Har for øyeblikket Nvidia Geforce GTX 560 skjermkort, og Intel® Core i5-2500 CPU @ 3,3 GHz. Har 8 gb minne. Det er vel nesten 5 år gammelt utstyr nå. Var tipp topp på den tiden.

Er litt usikkert på om det er tilstrekkelig for Xcom 2? Har vurdert å oppgradere, men jeg spiller ikke så særlig mye lenger. I tillegg virker det som at markedet har stått stille(?), kombinert med lav kronekurs, og i forhold til skjermkort, så kommer det vel en ny generasjon fra Nvidia (Pascal) snart? I så fall kan det vel være bedre å vente? Lurer på hvordan det blir å spille når det er innenfor minimumskravet, men ikke innenfor recommended? Har allerede forhåndsbestilt deluxe versjonen av spillet. Bør gå greit om grafikken ikke er helt tipp topp, men om det blir hakking med lav fps, så må jeg si meg nødt til å oppgradere. Blir det tilfellet tror du?

Hva tenker du? Er det noen eksperter her som kan gi en vurdering  :)

Endret av Harryen
Lenke til kommentar

Gleder meg så sykt til Xcom 2! Har vel spilt Xcom EU/EW opp mot 400 timer, og for å skryte litt, så skal det nevnes at jeg har fullført Ironman Impossible flere ganger. Vurderer å starte direkte på Legend difficulty når det lanseres om en uke. I forhold til det er det en ting jeg lurer på, og det går kanskje litt ut over tråden.

Har for øyeblikket Nvidia Geforce GTX 560 skjermkort, og Intel® Core i5-2500 CPU @ 3,3 GHz. Har 8 gb minne. Det er vel nesten 5 år gammelt utstyr nå. Var tipp topp på den tiden.

Er litt usikkert på om det er tilstrekkelig for Xcom 2? Har vurdert å oppgradere, men jeg spiller ikke så særlig mye lenger. I tillegg virker det som at markedet har stått stille(?), kombinert med lav kronekurs, og i forhold til skjermkort, så kommer det vel en ny generasjon fra Nvidia (Pascal) snart? I så fall kan det vel være bedre å vente? Lurer på hvordan det blir å spille når det er innenfor minimumskravet, men ikke innenfor recommended? Har allerede forhåndsbestilt deluxe versjonen av spillet. Bør gå greit om grafikken ikke er helt tipp topp, men om det blir hakking med lav fps, så må jeg si meg nødt til å oppgradere. Blir det tilfellet tror du?

Hva tenker du? Er det noen eksperter her som kan gi en vurdering  :)

Er ingen expert men du er godt over minimums req så vil nok gå helt greit. Det er bygget på en modifisert versjon av samme motor brukt i Enemy Unknown så sannsynligvis ikke så krevende for maskinvaren.

Kjenner jeg gleder meg nå! :)

Ser at noen kule mods ligger klare ved launch: http://www.pcgamer.com/xcom-2-launch-day-mods-revealed/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...