Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er han fortsatt interessert?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vært sammen med kjæresten min noen år, og vi har ei datter sammen. I den siste tiden har jeg følt meg usikker. Først må jeg si at jeg vet det ikke er greit å "snoke" men av og til så koker ting bare over og jeg må lete etter svaret han ikke gir meg. Så, når jeg av og til ønsker å "snoke" litt i meldingene hans og slike ting, så har han alltid byttet passord. Jeg respekterer privatlivet hans virkelig, og jeg er vanligvis ikke den sjalu typen, men jeg føler bare noe ikke stemmer. Han virker ikke så interessert i meg lenger. Han hadde fått en veldig upassende melding fra en kvinnelig kollega en dag som jeg ikke synes var ok. Jeg snakket med han om dette og han forklarte dette med at hun er gift og han har egentlig aldri snakket med ho før, men det vet jeg er tull, for det kan jeg se på loggen på nettet at han har. Og hvis man ikke snakker mye sammen, hvorfor skal hun da sende en så upassende melding?? Jeg lurte vel bare på om det er noen måter jeg kan få det ut av han på. Jeg stoler på han, men tydeligvis ikke nok til å la dette gå. Som sagt, fordi at jeg føler noe ikke stemmer.. Jeg elsker han jo så ufattelig høyt, og jeg ønsker ikke å miste han. Hva kan jeg gjøre for at han skal bli interessert igjen? Hvordan vet jeg om han har en affære eller ikke? Setter pris på svar!

Anonymous poster hash: 943fd...df7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, "Jeg respekterer privatlivet hans virkelig, og jeg er vanligvis ikke den sjalu typen" stemmer ikke med noe annet du skriver.
Har du prøvd aa snakke med han om dette? Forklart han hvordan du føler det, at du tror dere begynner aa skli fra hverandre?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, jeg respekterer privatlivet hans. Det er jo ikke fordi det er hver dag jeg kikker, tvert i mot gjør jeg det kun når jeg føler noe ikke stemmer, det er ikke ofte, og når magefølelsen min sier en ting så stemmer den som regel - og ja jeg har snakket med han. Han går alltid i en typ "forsvars"greie, sier han elsker meg og slikt. Men føler nå enda at ting er feil, og jeg har ikke peiling på hvorfor.

Anonymous poster hash: 943fd...df7

Lenke til kommentar

To muligheter:

1. Han har ei på si. Din oppgave er å så fall å vinne han tilbake. Snoking, forhør over upassende meldinger du avslører at du har snoket på osv, er ikke metoder du vinner han tilbake på. Prøv å ignorer mistankene og eventuelle beviser på sidesprang og lokk han tilbake med dine kvaliteter. Han må selv oppdage at du er mer verd for han enn sidespranget. Sjarm og ting dere gjør sammen (reiser etc) er fine måte å beholde han på. Det er ingen naturlov som sier at man må stalke og snoke på han og stille han til veggs. Det er i hvert fall ingen måte å vinne han tilbake på.

2. Han har ikke ei på si. Snoking på telefonen, sjalusi etc er heller ikke her noe triks for å beholde hans interesse i deg. Snoking, sjaulsi og generell mistillit kan bare ødelegge, ikke bygge opp.

Siden du tydeligvis ikke vil forlate han og det kreves to parter som er enige for å opprettholde et forhold så er det altså helt og fult opp til han å velge om han vil fortsatt være sammen med deg. Din mulighet ligger altså i å påvirke hans valg. Friste han til å bli i forholdet. Det finnes også et annet valg, nemlig om du ombestemmer deg og ikke vil ha han lengre. Da kan du være den parten som bryter forholdet. Enten ved å si det rett ut eller ved å påvirke hans valg gjennom sjalusi, mistillit, forhør etc. Da kan du skyve over på han å være den som aktivt bryter forholdet og kan i ettertid beskrive han som drittsekk som både hadde et sidesprang og slo opp.

Edit: Dolly Parton sin Jolene har forresten en annen tilnæring. Der vil kona at sidespranget, Jolene, skal slutte å forføre mannen hennes. Jeg sier ikke at det kan være noen god idé her, men det er en mulighet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

veldig bra innlegg av Simen1.

Istdenfor å være kjip mot han, kan du gå til det "opposite extreme":

Ganske snart, kan du feks komme inn på soverommet ikledd vannvittig sexy undertøy, ta initiativ til å beføle han, ta initiativ til sex etc.

Du vet sikkert innerst inne hva han savner i samlivet deres. Og hvis han vurderer å ligge med andre, kan du som nevnt over ordne opp i det på to måter: "klikke/ bli gæren" og lage helvete, eller gå til den motsatte ekstremoppførselen :)

Du vil på begge måter finne ut hvordan ståa er.

Lenke til kommentar

vanskelig, når et vedkommende først har begynt slik så har det sannsynligvis vært dårlig for han i en lang periode.... å stille opp i undertøy funker bare på film, hvis sexy undertøy er uvanlig nok for han å få oppleve at det får han til å dumpe et sidesprang og velge deg for livet så skjønner jeg nesten at han er utro... for sexy undertøy er noe en mann skal få se sin dame i regelmessig i et forhold, man må jo holde gnisten i gang.... 

Det spiller egentlig ingen rolle hva du gjør, vær deg selv.... å prøve å endre seg for at sin partner skal finne deg attraktiv igjen er veldig usannsynlig.... hans bilde på deg endres ikke enkelt med mindre du finner en eller annen syk kink som han har skjult for deg som du plutselig er med på eller noe sånt .... ikke vet jeg... 

Snakk med han om det, vær ærlig, spill med åpne kort.... 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...