Gå til innhold

Studentbolig i nærheten av NHH?


Anbefalte innlegg

Hallais! 
Mange som har søkt NHH til neste år? 
Har dere evt søkt/fått tildelt studentbolig? 
Har selv en kompis som fikk tildelt ved Grønneviksøren. Han mente at Hatleberg allerede var fylt opp. Jeg selv har ikke fått svar enda, sjansene mine er vel kanskje heller dårlige (er 94'er...)? 

Noen som har tips til passende studentboliger mtp NHH? Må vel kanskje på det private markedet, er vel fortsatt tidlig, så sjansene mine der er vel greie.

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatleberg ligger nærmest NHH. Øyjordsveien ligger litt lenger opp, men der er det vel bare parleiligheter.

 

Fra Grønneviksøren må du gå opp til Haukeland og ta buss 3 derfra til NHH. Det tar omtrent en halvtime, kanskje mer i rushtida. En kompis av meg bodde der og han hadde separat inngang til rommet sitt og kjøkkenet sitt. Altså måtte han ta på seg sko og gå utendørs for å gå mellom rommet og kjøkkenet sitt. Det er veldig tungvint og sikkert ikke så artig når det regner og snør.

 

Hans Tanks gate ligger like ved bystasjonen, så det er litt nærmere, i tillegg til at rommene har en grei størrelse. Men der deler man både kjøkken og bad, og jeg synes ikke det er så pent på innsiden.

 

Litt lenger ut med bybanen, et par hundre meter fra Brann stadion, ligger Fridalen studentboliger mellom noen boligfelt. Jeg vet ikke hvor trivelig det er når det er fotballkamp, men ellers virker det som et rolig område med nærhet til sentrum.

 

Enda lenger vekk med bybanen har man Fantoft. Det er også et trivelig område med treningssenter og nærbutikk. Det er vel en liten halvtime unna NHH. Der er det litt forskjellige rom. Den parleiligheten jeg har sett var, på tross av litt gammelt interiør, trivelig. Jeg tror også den var så billig at én person har råd til å bo der alene. Ulempen er at den er litt dårlig lydisolert og at det kan føles som en ghetto i og med at så mange mennesker bor så tett og det er så mange utvekslingsstudenter der.

 

Ellers ligger det flere studentboliger rundt Nygårdshøyden, men dem har jeg ingen førstehåndserfaringer med. Jeg bodde selv 2 år på Hatleberg og det var mer enn nok for meg. Jeg holdt ut så lenge fordi jeg ikke gadd å flytte før jeg skulle på utveksling, men da jeg kom tilbake betalte jeg heller litt mer for å leie det andre soverommet i treromsleiligheten til en annen NHH-student.

Lenke til kommentar

 

Fra Grønneviksøren må du gå opp til Haukeland og ta buss 3 derfra til NHH. Det tar omtrent en halvtime, kanskje mer i rushtida. En kompis av meg bodde der og han hadde separat inngang til rommet sitt og kjøkkenet sitt. Altså måtte han ta på seg sko og gå utendørs for å gå mellom rommet og kjøkkenet sitt. Det er veldig tungvint og sikkert ikke så artig når det regner og snør.

 

Det er bare de leilighetene som har eget bad, men deler kjøkken, dette gjelder for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...