Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc maks 28k

Anbefalte innlegg

Hei 

Da er det på tide å oppgradere pcen min. 

Jeg ønsker å bygge en 4k pc til gitt pris inkl 4k skjerm. 

Ønsker å bygge en gameing pc rundt Nvidia 980 Ti og en Intel prossesor.

Jeg har ikke mye kunnskap om hvilke HK, Ram (hvilke mhz og hvor mange gb som er best for gameing) osv. 

Det eneste jeg kan si er jeg er meget fan av asus ROG HK designe.

Håper noen kunne vært behjelpelig med oppsett.

På forhånd takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4K spilling er fortsatt utenfor rekkevidde uten at en hiver en latterlig mengde penger inn i budsjettet sitt. Et nytt grafisk spill som f. eks. Ryse leverer rett under 40FPS med 2x GTX 980 i SLi... 

Vi snakker egentlig primært om å kunne tilfredstille 4K på 60Hz-skjermer med dobbelt eller trippel SLi. På den andre siden er det mulig å nærmest 2x øke antall FPS om en går ned til 1440p (QHD). Det er fremdeles en svært respektabel oppløsning, som en per nå vil jeg påstå at gir en langt bedre spillopplevelse.

Hvis 4K er et MUST, så ville jeg tatt utgangspunkt i 2x GTX 980 Ti i SLi og 5820K. Er vel 18 000 kroner bare for det.

... Eller en kan gå for i5 4690K og 2x R9 290X for 7200 kroner og kjøre Quad HD ganske bra på en del høyere frekvens.  :p

Så en må spørre seg selv. Ønsker jeg å betale 11 000 kroner mer for 4K på 60Hz, eller kan en like gjerne gå for QHD og få 100 FPS eller mer i de fleste spill. Jeg mener selv at en får forbedret opplevelsen mer med høy frekvens, enn høy oppløsning.

Forslag:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=184225&view=c

Forslag til 4K:

http://www.prisjakt.no/list.php?l=184228&view=m

Ja, det blir nok 15 000 kroner i forskjell for å spille på en litt høyere oppløsning. Tro det eller ei. :p

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2560x1440 @ 144hz er veien å gå for gaming. 4k har ikke modnet nok til å være optimalt for gaming enda.

Jeg hadde tatt agentspoon sitt råd, men personlig ville jeg gått for 4790k eller 5820k.

@agentspoon: 980TI er obligatorisk å overklokke da den lar seg overklokke veldig bra. Under OC trekker den 386 watt. Det blir 772 watt i SLI. Det betyr at 850w PSU rett og slett blir for lite. Spesielt når man overklokker 5820K i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...