NeEeO Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Hei, fant en tannlegeregning på 600kr for noen dager siden, liggende i skoffen. Den har ikke vært betalt siden slutten av januar. De ringte meg opp en gang, men elers har de ikke sagt noe(statlig). Skal betale imorgen, tror dere jeg får betalt? Kan jeg plutselig fåp inkasso-greier i posten? Endret 2. juni 2015 av Hårek Gjenoppretter slettet innlegg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Om jeg ikke husker feil har de 14 dagers varslingsfrist. Pluss at det skal være skriftlig. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Om jeg ikke husker feil har de 14 dagers varslingsfrist. Pluss at det skal være skriftlig. Men hvor mye må man betale for varselet da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Det varierer. Er som regel bare et standard purregebyr. Det begynner ikke å bli skikkelig dyrt før etter det har gått til inkasso. Bare betal den regningen du har og så kommer det eventuelt en ny regning senere med forsinkelsesgebyr. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Det varierer. Er som regel bare et standard purregebyr. Det begynner ikke å bli skikkelig dyrt før etter det har gått til inkasso. Bare betal den regningen du har og så kommer det eventuelt en ny regning senere med forsinkelsesgebyr. Må ringe og spørre om en ny en, har sølt noe på denne, kan ikke se alle tallene klart :O Hva skal jeg gjøre noe? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Kontakt tannlegen og forklar situasjonen. De vil mest sannsynlig gi deg en ny regning og en ny dato, uten for store ekstrautgifter. Husk at det er i deres interesse at du betaler uten inkasso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg