AndréMF Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Hei, jeg sliter med det jeg oppfatter som treg linje fra Homebase.no, Jeg har tatt kontakt med leverandøren flere ganger ang. dette og får samme svar: Koble til med kabel, og test hos "speedtest.net" og bare speedtest.net. De godtar ikke resultatene fra noen andre tester. Problemet er at speedtest.net viser god fart, mens andre tester, og generelt inntrykk forøvrig tilsier at reel hastighet er noe helt annet. Netgear routeren min har en kjekk graf som jeg ønsker å få noen kommentarer på: Punkt 1 er generelt bruk, dvs. youtube, nrk.no(tv) db.no etc. etc. mens punkt 2 er når jeg kobler meg opp til speedtest.net. Slik jeg ser det virker det som om homebase optimaliserer linjen så fort en kunde(meg) kobler seg til speedtest.net, men så fort man går over til normal bruk strupes linja til det ugjenkjennelige. For ordens skyld heter abonnementer start 25 og skal gi "opp til" 25Mbps. Bare synd at den er på ca en femtedel så fort man ikke surfer på speedtest.net :O/ Er det en annen forklaring enn lureri på grafen i vedlagt bilde? Setter pris på alle velbegrunnede innspill her. Endret 1. juni 2015 av AndréMF Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hvordan ser det ut hvis du tester med feks http://speed.bredbandsguiden.no/?referer=bredband.no Lenke til kommentar
j-- Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 * Forsøk med en annen PC. * Oppdater software på ruteren din, og gjenopprett den til fabrikkinnstillinger. * Forsøk å koble deg rett i HomeBase-modemet om det er en separat boks. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Har du prøvd å måle mot nettfart.no og sammenliknet med speedtest hvis du mistenker juks? Det er jo liksom en litt nøytral tjeneste, men drives med ookla slik som speedtest. Lenke til kommentar
AndréMF Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Takk for innspill, det er godt mulig det er jeg som er stokk dum her, det er absolutt en mulighet. J-- Jeg ser ikke hvordan dine forslag kan kan føre til en forklaring av forskjellene jeg ser? Sampson og Mr D, jeg tok en test til. 1=speed.bredbandsguiden.no 2=nettfart.no 3=http://www.thinkbroadband.com/download.html(der jeg valgte 20MB fil.) Jeg la ved nr. 3 da jeg tenkte at dette ikke var en velkjent testleverandør og at homebase muligens ikke har optimalisert linjene opp mot den siden? Nivået før testene ser dere til venstre for punkt 1. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg fikk dårlig speed på #3 også, tipper homebase ikke svindler deg. Lenke til kommentar
AndréMF Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 OK, takk for innspill og engasjement folkens, godt å få en tilbakemelding fra de som kan mer enn meg om dette. Vennlig hilsen André. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hvis du vil teste mer kan du prøve å presse nettet med torrents og streaming og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå