Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lydisolering av gulv

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg? Trenger tips angaaende isolering av lyd fra naboer under oss. Vi har endelig faatt raad til aa kjoepe egen leilighet i London, etter aa ha leid her siden 2003. Men problemet her at vi kan hoere naboene snakke, feste, snorke. Holder paa aa bli gal av det! De har besoek hver dag og de snakker veldig hoeyt saa naa har vi faatt nok.Vi skal begynne med stuegulvet tenkte vi, da det er det rommet som plager oss mest. Samboer har kjoept ruller med glassull... men naa lurer vi paa om det hadde vaert bra aa stappe isoporplater mellom ulla ogsaa? Det kommer til aa koste oss noen faa pund ekstra saa jeg tenker kanskje det er lurt, men naa tenker jeg; kommer isoporen til aa gjoere noe? Er det bortkasta? Flott om noen som har litt peil paa lydisolering kunne hjulpet med svar. Evig takknemmelig for jeg holder paa aa bli gal av dem under... :nei: Paa forhaand, takk for hjelpen!

Endret av IzzyJ00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Subbed.

Har samme problem, på en måte. Jeg kan ikke høre naboen under meg, men han kan høre meg. Det vil si at han klager en del på at jeg er våken på natta og slikt. Han sier at han hører fottrinnene mine. Da går jeg også ut i fra at han hører bassen fra stereoen.

Ikke mur mellom etasjene der jeg bor dessverre. 

Lenke til kommentar

Subbed.

Har samme problem, på en måte. Jeg kan ikke høre naboen under meg, men han kan høre meg. Det vil si at han klager en del på at jeg er våken på natta og slikt. Han sier at han hører fottrinnene mine. Da går jeg også ut i fra at han hører bassen fra stereoen.

Ikke mur mellom etasjene der jeg bor dessverre. 

Ja, vi har naboer over oss ogsaa, men de tar mer hensyn. Kan hoere de gaa, men de har heldigvis tatt av seg skoa etter vi klaga, men det hjelper litt iallfall. Alle bruker jo sko inne her.... Men fester er det verre med. De er heldigvis ikke saa aktive som de under oss. De hoier og braaker hele kvelden. Saa du er heldig du ikke hoerer naboen din - hvis du setter stereo litt bort fra vegg kanskje det hjelper litt paa lyden saa naboen din faar mindre inn i sin leilighet. Lyd er stressende, synd det skal vaere saa daarlig isolerte bygg. Man blir stressa og kan bli syk av det. Du kanskje kan preove aa gaa litt lettere paa foten paa natta eller legge et par ekstra matter/tepper i leiligheten ;) 

Lenke til kommentar

Stereoen min er gulvstående transmition line høytalere så her har jeg ikke mye annet valg enn å spille lavere, men det er egentlig helt greit :) Jeg er ikke noen "fester" uansett, og det er ingen av naboene mine heller. De fleste som bor her er 40-50+, rolige folk. Jeg er den eneste som er "ung", sikker derfor jeg har fått klager på så lite, fordi dem er redde for at jeg skal begynne med festinga.

Jeg går alltid på sokker inne, men kan liksom ikke la naboen styre døgnrytmen min. Spiller aldri musikk på natta, men det blir jo litt gåing fra stua til kjøkken og bad osv.

Tingen er at jeg skal kanskje legge ny parkett i hele leiligheten om ett eller to år. Så tenkte kanskje denne tråden kunne gi meg noen råd om ekstra isolering i gulv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...