Niram Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 (endret) Hei, Jeg ønsker å sette opp et oppsett med skjermer jeg blir godt fornøyd med. Er en stund siden jeg fulgte med på den fronten, så er litt "ute av det". Litt om maskinvaren først: Msi gamer-laptop med 980m skjermkort. Støtter 3 skjermer i tillegg til den interne, 1xhdmi og 2x mini displayport. Jeg må vel gjøre et kompromiss mellom ytelse og detaljer? Er det 2 eller 3 skjermer som er "best" til gaming? Er åpen for forslag. Kjøpe 3 greie eller 1 veldig bra? Budsjettet er på omtrent 5000,-. Ønsker mest mulig for pengene. Usikker på om jeg bør vurdere 4k mtp skjermkortet. Endret 1. juni 2015 av NiRaM Lenke til kommentar
Helm Skrevet 6. juni 2015 Del Skrevet 6. juni 2015 I de fleste spill tror jeg to skjermer passer dårlig. Du vil få en "midtstolpe" rett foran deg. En stor skjerm med 4K er kanskje å foretrekke fremfor tre mindre, men da må du nøye deg med 60 Hz. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2015 Ok. Men vil jeg da kunne spille med ålreit detaljnivå i de fleste spill mtp 980m? Vil helst ikke ned på low. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. juni 2015 Del Skrevet 7. juni 2015 Testene av GTX 980 med 4K er ikke veldig imponerende så med et M kort så vil jeg tro at du ikke vil få god ytelse med ålreit detaljnivå. Vil anta at 1080p på max blir bedre. Hvis 980M kortet skal drive 3 skjermer så tror jeg også det kan bli i litt minste laget med nye spill. Kjøper du en 4K skjerm med god oppskalering så vil du få bra/ bedre detaljnivå hvis du kjører for eksempel 1440p. http://laptopmedia.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-980m-vs-geforce-gtx-980-4k-showdown-and-benchmarks/ nederst så ser du FPS du vil få noen spill med 4K, fant ingen bedre tester i farten 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå