Kontrazt Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hei. Jeg jobber for tiden i en butikk i Østfold, hvor jeg er ansatt som deltid (11% ifølge arbeidskontrakten min). I arbeidskontrakten har jeg oppsigelsestid på inneværende måned + følgene måned. Jeg har sagt opp min nåværende jobb 18. mai og timelistene for neste måned blir lagt ut den 20. Jeg har allerede blitt ansatt i ny jobb i Oslo. De i Oslo vil at jeg skal jobbe så mye som mulig, og få opplæring før de faste ansatte drar på ferie.Spørsmålet er som følger;Har jeg "krav" til å nekte å jobbe mer enn det som står oppført i arbeidskontrakten? (11% = 4.25t/uka) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Hei. Jeg jobber for tiden i en butikk i Østfold, hvor jeg er ansatt som deltid (11% ifølge arbeidskontrakten min). I arbeidskontrakten har jeg oppsigelsestid på inneværende måned + følgene måned. Jeg har sagt opp min nåværende jobb 18. mai og timelistene for neste måned blir lagt ut den 20. Jeg har allerede blitt ansatt i ny jobb i Oslo. De i Oslo vil at jeg skal jobbe så mye som mulig, og få opplæring før de faste ansatte drar på ferie. Spørsmålet er som følger; Har jeg "krav" til å nekte å jobbe mer enn det som står oppført i arbeidskontrakten? (11% = 4.25t/uka) Klart de ikke kan kreve mer enn hva dere har avtale om. Men husk at det er greit å slutte på en god tone for senere referanse:) Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 1. juni 2015 Del Skrevet 1. juni 2015 Ingen kan tvinge deg til å jobber utover det du har kontrakt på. Lenke til kommentar
Kontrazt Skrevet 1. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2015 Jeg har på ingen måte tenkt å avslutte på "bad terms", håper jo såklart det går an å komme til en god løsning for begge parter, bare greit å ha litt fakta å gå på, om de nekter å være behjelpelige. Takk for raskt svar, folkens! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå